Pregled bibliografske jedinice broj: 1242636
Književnost NOB-e u udžbenicima jezika i književnosti
Književnost NOB-e u udžbenicima jezika i književnosti // Modernizam i avangarda u jugoslovenskom kontekstu / Andonovska, Biljana ; Brlek, Tomislav ; Vidić, Adrijana (ur.).
Beograd: Institut za književnost i umetnost u Beogradu, 2021. str. 125-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1242636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Književnost NOB-e u udžbenicima jezika i književnosti
(Literature of the Fight for National Liberation in Croatian Primary
School Textbooks)
Autori
Vidić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Modernizam i avangarda u jugoslovenskom kontekstu
/ Andonovska, Biljana ; Brlek, Tomislav ; Vidić, Adrijana - Beograd : Institut za književnost i umetnost u Beogradu, 2021, 125-152
ISBN
978-86-7095-287-4
Skup
Modernizam i avangarda u jugoslavenskom kontekstu
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 19.12.2019. - 20.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
NOB, književnost, udžbenici
(Fight for National Liberation, literature, textbooks)
Sažetak
Uzme li se u obzir činjenica da je podučavanje o narodnooslobodilačkoj borbi imalo važnu ulogu u oblikovanju jugoslavenskog identiteta, ne iznenađuje uloga koju su u tom procesu imale škole, a među nastavnim predmetima grupa tzv. nacionalnih predmeta, među kojima je i materinski jezik. U radu se daje pregled pojave, trajanja i nestanka tekstova o narodnooslobodilačkoj borbi u odabranim čitankama u izdanju Nakladnog zavoda Hrvatske i Školske knjige namijenjenim nastavi materinskog jezika u hrvatskim osnovnim školama od kraja Drugog svjetskog rata do razdoblja raspada Jugoslavije. Kontekst u kojem su čitanke nastajale ilustrira se izvacima iz relevantnih tekstova – mahom kritika čitanki objavljivanih u službenoj periodici namijenjenoj nastavnicima (Školske novine) – i smjernicama iz nastavnih planova i programa. Premda je za pouzdan zaključak o ovoj temi potrebno provesti mnogo opsežnije istraživanje koje bi uključilo ne samo sve čitanke za osnovnu školu, nego i one koje su korištene na drugim razinama obrazovanja, ali i lektiru te pomnije praćenje cjelokupnog konteksta i izmjena u devedesetim godinama, zaključuje se da je tema narodnooslobodilačke borbe, koja je u osnovnoškolske čitanke ušla usporedo sa samom borbom, iz udžbenika nestala usporedo s nestankom svrhe kojoj je služila, uz rijetke kanonske izuzetke čiji je sadržaj dopuštao određenu manipulaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija