Pregled bibliografske jedinice broj: 1242620
Iz sobe za bijeg u svijet knjige: istraživanje djelovanja sobe za bijeg na motivaciju učenika za čitanje
Iz sobe za bijeg u svijet knjige: istraživanje djelovanja sobe za bijeg na motivaciju učenika za čitanje // Čitatelj i čitanje
Zagreb, Hrvatska, 2023. str. x-x (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1242620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iz sobe za bijeg u svijet knjige: istraživanje djelovanja sobe za bijeg na motivaciju učenika za čitanje
(From the Escape room into the World of Books: Studying the Positive Impact of the Escape Room on Students' Reading Motivation)
Autori
Martinović, Ivana ; Pongrac, Stjepan ; Stepić, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Čitatelj i čitanje
/ - , 2023, X-x
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
soba za bijeg, motivacija, čitanje, učenici osnovne škole
(Escape Room, motivation, reading, primary school students)
Sažetak
Rezultati međunarodnih istraživanja pokazuju da učenici u Hrvatskoj postižu ispodprosječne rezultate na testovima čitalačke i drugih vrsta pismenosti, a brojni autori ukazuju na činjenice da interes mladih za knjigu i čitanje opada s porastom njihove dobi. Suočavajući se s tim spoznajama, odgojno-obrazovne ustanove u okviru nastavnog procesa, ali i druge ustanove izvan njega, trebaju pojačati nastojanja i ulagati dodatne napore kako bi djecu i mlade motivirale na čitanje. U tu svrhu, primjerice, osmišljavaju se različite metode i programi za poticanje čitanja. Jedna od vrlo popularnih metoda poticanja motivacije u učenju kod osoba različitih dobi je soba za bijeg (eng. escape room) koja je prikladna za primjenu u stvarnom, ali i virtualnom okruženju, a primjenjiva je u poticanju motivacije na čitanje. Rad se sastoji od toga da je kreirana virtualna soba za bijeg na temelju popularnog književnog djela za mlade. Postavljene zagonetke mogu se riječiti samo na temelju pročitanog djela. Učenici koji su sudjelovali u istraživanju odgovarali su na pitanja u vezi njihovog interesa i navika čitanja te jesu li nakon sudjelovanja u drugom dijelu istraživanja, provedenoj virtualnoj sobi za bijeg motivirani na čitanje. Cilj ovog istraživanja je utvrditi motiviranost učenika na čitanje, zatim istražiti koji načini poticanja čitanja djeluju motivirajuće na njih, te može li i u kojoj mjeri soba za bijeg potaknuti motivaciju mladih na čitanje. Istraživanje je provedeno među učenicima 6. razreda osnovne škole kvalitativnim metodološkim pristupom akcijskog istraživanja i kvantitativnom metodom - anketom. Rezultati su pokazali da je soba za bijeg u virtualnom okruženju motivirala većinu učenika koji su sudjelovali u istraživanju na čitanje predloženog djela. Također, rezultati pokazuju da većina učenika smatra da su kvizovi i igre načini koji učenike snažno potiču na čitanje. Na temelju rezultata sugerira se da bi takvi i slični postupci mogli pomoći u poticanju i motiviranju mladih na čitanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
(u postupku objavljivanja)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek