Pregled bibliografske jedinice broj: 1242613
Čitateljske navike i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu
Čitateljske navike i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu // Informatologia (2023) (znanstveni, prihvaćen)
CROSBI ID: 1242613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitateljske navike i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu
(Reading habits and interests of high school students in Đakovo)
Autori
Mikić, Marijana ; Martinović, Ivana
Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima,
znanstveni
Izvornik
Informatologia (2023)
Status rada
Prihvaćen
Ključne riječi
čitateljske navike, čitateljski interesi, adolescencija, Gimnazija A. G. Matoša
(reading habits, reading interests, adolescence, Gymnasium A. G. Matoš Đakovo)
Sažetak
Cilj rada je opisati što su i kako se razvijaju čitateljske navike i interesi pri čitanju iz užitka te prikazati kakve su čitateljske navike i interesi mladih. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. U teorijskom dijelu opisana su obilježja Generacije Z, budući da u trenutku pisanja ovog rada adolescenti pripadaju upravo Generaciji Z. Potom je opisano kakvi su adolescenti kao čitatelji i čitaju li u slobodno vrijeme. Nakon toga su definirane čitateljske navike i interesi. Na kraju teorijskog dijela rada predstavlja se presjek prethodno provedenih istraživanja na temu čitateljskih navika i interesa. Slijedi empirijski dio rada u kojem se predstavlja istraživanje Čitateljske navike i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu. Istraživanje, kao i rezultati istraživanja prikazanog u ovom radu dio su opširnijeg istraživanja provedenog tijekom svibnja 2020. godine, pod nazivom Čitateljske navike, potrebe i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu koje se, osim čitateljskim navikama, potrebama i interesima učenika đakovačke gimnazije, bavilo i time ispunjava li Gradska knjižnica i čitaonica Đakovo potrebe učenika i potiče li ih na čitanje iz užitka, a koje je provedeno za potrebe pisanja diplomskog rada. Za istraživanje je korištena istraživačka metoda online anketiranja. Anketni upitnik ispunilo je 75 učenika Gimnazije A. G. Matoša, od prvog do četvrtog razreda. Istraživanje je pokazalo da učenici čitaju malo, ali da bi voljeli čitati više. Nadalje, istraživanje je pokazalo da najviše vole čitati kriminalističke i ljubavne romane te o svakodnevnim poteškoćama s kojima se i sami susreću i s likovima s kojima se mogu poistovjetiti. Ovim istraživanjem došlo se do spoznaja o čitateljskim navikama i interesima učenika đakovačke Gimnazije, a svojim rezultatima rad doprinosi postojećim spoznajama o čitateljskim navikama, potrebama i interesima mladih u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus