Pregled bibliografske jedinice broj: 124257
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati? // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž (ur.).
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003. str. 95-102 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 124257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?
(School effectiveness &#8211 ; ; how to asses it?)
Autori
Domović, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta
/ Kramar, Martin ; Duh, Matjaž - Maribor : Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003, 95-102
Skup
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 22.11.2001. - 23.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
škola kao organizacija; školski učinci; unutarnji i vanjski učinci; modeli učinkovitosti
(school as an organisation; school effectiveness; internal and external outcomes; effectiveness as a multi-dimensional concept)
Sažetak
Škola je kao organizacija usmjerena na ostvarivanje određenih ciljeva, odnosno sve promjene koje se u nju uvode trebaju voditi povećanju njene djelotvornosti i učinkovitosti. Koncepti učinkovitosti (effectiveness) i djelotvornosti (efficiency) povezani su s produkcijskim ili proizvodnim procesom organizacije. Produkcijski proces može se ukratko objasniti kao transformacija ulaza u izlaze. Školski izlazi i učinci mogu biti dvojaki &#8211 ; ; unutarnji i vanjski. Unutarnji učinci su neposredni rezultati odgojno &#8211 ; ; obrazovne djelatnosti, koji se očituju u promjenama učenika u spoznajnom, psihomotornom i motivativnom području. Vanjski (dugoročniji) učinci manifestiraju se u djelovanju odgojno &#8211 ; ; obrazovne organizacije na okolinu. Učinkovitost ili efektivnost škole se može opisati kao opseg u kojem su ostvareni željeni školski izlazi, a djelotvornost kao željeni stupanj izlaza postignut uz najmanji mogući trošak. Pri procjeni učinkovitosti škole moguće je osloniti se na spoznaje teorije organizacije, koja definira učinkovitost kao multidimenzionalni konstrukt i naglašava važnost istovremene upotrebe različitih indikatora učinkovitosti izvedenih iz različitih organizacijskih modela (ciljni model, model resursa sustava, legitimacijski model, model strateških konstituenata, model organizacijskog učenja, model unutarnjih procesa, itd.). Osim teorijskih modela u radu će biti diskutirani i nalazi istraživanja učinkovitosti škola, objašnjene njihove slabosti i predloženi mogući pravci razvoja u području evaluacije školskih učinaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA