Pregled bibliografske jedinice broj: 1242387
Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole
Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole // Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji" / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2022. str. 63-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1242387 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima
predmeta
Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici
Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda
osnovne škole
(Representation of folk songs in textbooks of the
subject Music Culture in the
Republic of Croatia and the Republic of Serbia:
Analysis of textbooks for the first three grades
of primary school)
Autori
Ristivojević, Ana ; Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji"
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2022, 63-75
ISBN
978-86-81340-55-4
Skup
24. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Serbia, 01.10.2021. - 03.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
narodna pjesma, muzička nastava, osnovna škola, udžbenici
(folk song, music teaching, primary school, textbooks)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje rasprostranjenosti narodnih pesama namenjenih pevanju u nastavi muzičke kulture u prva tri razreda osnovne škole u Hrvatskoj i Srbiji. Istraživanje je sprovedeno analizom sadržaja udžbenika muzičke kulture za prva tri razreda koji su se koristili u hrvatskim i srpskim osnovnim školama u školskoj godini 2020./21. Odabrani su udžbenici četiri izdavača, po dva izdavača iz svake zemlje. Iz Hrvatske su izdavači Školska knjiga i Alfa, a iz Srbije Klet i Novi Logos. Metoda istraživanja koja se koristi u ovom istraživanju je metoda analize sadržaja i uspoređivanja udžbenika. Rezultati istraživanja pokazali su da je zastupljenost narodnih pesama u nastavi muzičke kulture u prva tri razreda osnovne škole dobra. Najveći broj narodnih pesama namenjenih pevanju nalazi se u udžbeniku za muzičku kulturu srpskog izdavača Novi Logos. U udžbenicima srpskih izdavača češće se pominju dodatni zadaci koje treba realizovati nakon učenja pesme na uho. To je najčešće izvođenje ili smišljanje koraka, ili izvođenje ili osmišljavanje ritmičke pratnje pesme. Narodne pesme nacionalnih manjina i pesme drugih bliskih naroda nisu zastupljene u velikom broju ni u jednom udžbeniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)