Pregled bibliografske jedinice broj: 1242310
Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi
Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1242310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika
u osnovnoj školi
(Collocational Competence of Primary School EFL
Learners)
Autori
Romac Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
01.07
Godina
2019
Stranica
57
Mentor
Katica Balenović
Ključne riječi
kolokacije, analiza kolokacijskih kompetencija, produktivno/receptivno znanje
(collocations, analysis of collocational competence, productive/receptive knowledge)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se analizom kolokacijske kompetencije učenika engleskog jezika u osnovnoj školi. Prijašnja istraživanja ukazuju nam na poteškoće u savladavanju kolokacijskih veza, a uzroci poteškoća su raznoliki i variraju od negativnog transfera, pretjerane generalizacije, pogrešne upotrebe sinonima pa sve do tvorbenog slaganja riječi (Liu, 1999). Teorijski okvir rada sadrži pregled razvoja kolokacija, počevši od začetnika pojma kolokacija (Firth, 1957), pa sve do suvremenih lingvista koji su se bavili tematikom kolokacija (Benson, Sinclair, Lyons, Hill, Lewis i drugi). Polazeći od pretpostavke da su učenici uspješniji na receptivnoj razini negoli na produktivnoj, u radu se također propituje važnost sintagmatskog i paradigmatskog odnosa među riječima te utjecaj materinskog jezika na pravilno usvajanje kolokacijskih veza u engleskom jeziku. Cilj istraživanja je utvrditi razinu kolokacijske kompetencije učenika engleskog jezika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 ispitanika, učenika četvrtog i sedmog razreda u dvjema osnovnim školama: dr. Jure Turića u Gospiću i Lovre pl. Matačića u Zagrebu. Instrument za istraživanje je kolokacijski test kojim se ispitivala receptivna i produktivna razina znanja. Rezultati istraživanja pokazali su da se razina kolokacijske kompetencije povećava s godinama učenja stranoga jezika. Analiza učeničkih pogrešaka pokazala je bolje razumijevanje kolokacijskih sveza i korištenje kolokacija na receptivnoj nego na produktivnoj razini znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija