Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1242310

Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi


Romac Marija
Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić


CROSBI ID: 1242310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi
(Collocational Competence of Primary School EFL Learners)

Autori
Romac Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću

Mjesto
Gospić

Datum
01.07

Godina
2019

Stranica
57

Mentor
Katica Balenović

Ključne riječi
kolokacije, analiza kolokacijskih kompetencija, produktivno/receptivno znanje
(collocations, analysis of collocational competence, productive/receptive knowledge)

Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se analizom kolokacijske kompetencije učenika engleskog jezika u osnovnoj školi. Prijašnja istraživanja ukazuju nam na poteškoće u savladavanju kolokacijskih veza, a uzroci poteškoća su raznoliki i variraju od negativnog transfera, pretjerane generalizacije, pogrešne upotrebe sinonima pa sve do tvorbenog slaganja riječi (Liu, 1999). Teorijski okvir rada sadrži pregled razvoja kolokacija, počevši od začetnika pojma kolokacija (Firth, 1957), pa sve do suvremenih lingvista koji su se bavili tematikom kolokacija (Benson, Sinclair, Lyons, Hill, Lewis i drugi). Polazeći od pretpostavke da su učenici uspješniji na receptivnoj razini negoli na produktivnoj, u radu se također propituje važnost sintagmatskog i paradigmatskog odnosa među riječima te utjecaj materinskog jezika na pravilno usvajanje kolokacijskih veza u engleskom jeziku. Cilj istraživanja je utvrditi razinu kolokacijske kompetencije učenika engleskog jezika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 ispitanika, učenika četvrtog i sedmog razreda u dvjema osnovnim školama: dr. Jure Turića u Gospiću i Lovre pl. Matačića u Zagrebu. Instrument za istraživanje je kolokacijski test kojim se ispitivala receptivna i produktivna razina znanja. Rezultati istraživanja pokazali su da se razina kolokacijske kompetencije povećava s godinama učenja stranoga jezika. Analiza učeničkih pogrešaka pokazala je bolje razumijevanje kolokacijskih sveza i korištenje kolokacija na receptivnoj nego na produktivnoj razini znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Katica Balenović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Romac Marija
Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
Romac Marija (2019) 'Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi', diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić.
@phdthesis{phdthesis, year = {2019}, pages = {57}, keywords = {kolokacije, analiza kolokacijskih kompetencija, produktivno/receptivno znanje}, title = {Kolokacijska kompetencija u\v{c}enika engleskog jezika u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {kolokacije, analiza kolokacijskih kompetencija, produktivno/receptivno znanje}, publisherplace = {Gospi\'{c}} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2019}, pages = {57}, keywords = {collocations, analysis of collocational competence, productive/receptive knowledge}, title = {Collocational Competence of Primary School EFL Learners}, keyword = {collocations, analysis of collocational competence, productive/receptive knowledge}, publisherplace = {Gospi\'{c}} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font