Pregled bibliografske jedinice broj: 1242147
Hrvatski jezik „po mjeri učenika“ – suodnos planova i programa iz 1999. i 2005.
Hrvatski jezik „po mjeri učenika“ – suodnos planova i programa iz 1999. i 2005. // Međunarodno znanstveno-stručni skup Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Zadar, Hrvatska, 2008. str. 278-294 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1242147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski jezik „po mjeri učenika“ – suodnos planova i programa iz 1999. i 2005.
(Cratian language – suiting the students' preferences)
Autori
Ivon, Katarina ; Vrsaljko, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Međunarodno znanstveno-stručni skup Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30. i 31. svibnja 2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
nastavni plan i program, HNOS, nastava hrvatskoga jezika, umne mape, timski rad.
(curriculum, Croatian national educational standard, Croatian language, alasses, menatl maps, team work.)
Sažetak
Koncept cjeloživotnog obrazovanja doveo je do rekonceptualizacije školovanja, počevši od osnovnog preko srednjoškolskog obrazovanja. Radi razvijanja „škole po mjeri učenika“ osmišljen je HNOS kao temelj načina rada u osnovnom školstvu. Glavni cilj HNOS-a je rasterećenje učenika smanjivanjem nastavnih sadržaja. Rad se bavi hrvatskim jezikom kao nastavnim predmetom u razrednoj nastav. Daje se kontrastivni prikaz Nastavnih planova i programa iz 1999. i 2005. radi evidentiranja promjena koje je donio novi nastavni program (HNOS). Posebna pažnja usmjerena je na analizu tema koje se obrađuju u svim nastavnim područjima hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi te na obrazovna postignuća koja se očekuju od učenika. Uočeno je kako su sadržaji koji su se obrađivali u sklopu starijeg nastavnog programa, prebačeni u viši razred razredne nastave ili u predmetnu nastavu hrvatskoga jezika. Također se razmatraju nove u pristupu i obradi pojedinih nastavnih jedinica u hrvatskom jeziku, s posebnim osvrtom na mentalne mape i timski rad.
Izvorni jezik
Hrvatski