Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1242029

Edita Schubert: horror vacui ili amor infiniti


Ramljak Purgar, Mirela
Edita Schubert: horror vacui ili amor infiniti // Quorum (Zagreb), 1 (1999), 185-203 (nije recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 1242029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Edita Schubert: horror vacui ili amor infiniti
(Edita Schubert: horror vacui or amor infiniti)

Autori
Ramljak Purgar, Mirela

Izvornik
Quorum (Zagreb) (0352-7654) 1 (1999); 185-203

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Edita Schubert, slikarstvo, ornament, apstrakcija, Burghart Schmidt
(Edita Schubert, painting, ornament, abstraction, Burghart Schmidt)

Sažetak
Krećući u svojem osvrtu od posljednje izložbe u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu 1995/1996. god., kada je Edita Schubert izložila kontinuiranu, nalijepljenu traku, u visini pogleda na zidovima galerijskog prostora, autorica, prije svega proizvodeći jezikom značenje, pa time zbito i dinamično artikulirajući umjetničin prostor od njezinih početaka do navedene izložbe, čitav opus određuje kroz teoriju ornamenta. Ovdje je riječ o karakterističnoj "odsutnosti" umjetnice u ime ostavljanja traga, kako će kasnije autorica primijetiti povodom izložbe "Moj stan" 1999. god. ČItatelj ima priliku pregleda teorija ornamenta, pa će se tako Gombrichovoj teoriji apstraktne umjetnosti kao modernog ornamenta pristupiti u smislu kompozicije i dekoracije, pri čemu će princip dekoracije počivati na dva načela: onome ispunjavanja praznina ili onome povezivanja, posredno suprotstaviti teoriju Markusa Brüderlina, prema kojemu je ornamentaliziranje suprotno apstrakciji, kao proces koji teče od nepredmetnoga predmetnome. Prema teoriji Burgharta Schmidta, koju autorica veže uz umjetničin opus s početka 80-ih godina, ornament konzervira zapovijedano značenje, odnosno nasilje, pa je i struktura ornamentalnog sama takva - nasilna, s mogućnošću dekonstruktivne transformacije. Autoričina interpretacija, i sama pisana sa strašću, obnavlja umjetničin opus kao onaj vođen strašću stvaranja, trajnosti i ustrajnosti u konceptu kojim obnavlja mjesto ornamenta, načina artikuliranja - podjednako prostorne instalacije, perfomansa ili velike katedralne slike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirela Ramljak Purgar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ramljak Purgar, Mirela
Edita Schubert: horror vacui ili amor infiniti // Quorum (Zagreb), 1 (1999), 185-203 (nije recenziran, članak, stručni)
Ramljak Purgar, M. (1999) Edita Schubert: horror vacui ili amor infiniti. Quorum (Zagreb), 1, 185-203.
@article{article, author = {Ramljak Purgar, Mirela}, year = {1999}, pages = {185-203}, keywords = {Edita Schubert, slikarstvo, ornament, apstrakcija, Burghart Schmidt}, journal = {Quorum (Zagreb)}, volume = {1}, issn = {0352-7654}, title = {Edita Schubert: horror vacui ili amor infiniti}, keyword = {Edita Schubert, slikarstvo, ornament, apstrakcija, Burghart Schmidt} }
@article{article, author = {Ramljak Purgar, Mirela}, year = {1999}, pages = {185-203}, keywords = {Edita Schubert, painting, ornament, abstraction, Burghart Schmidt}, journal = {Quorum (Zagreb)}, volume = {1}, issn = {0352-7654}, title = {Edita Schubert: horror vacui or amor infiniti}, keyword = {Edita Schubert, painting, ornament, abstraction, Burghart Schmidt} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font