Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1242012

Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama


Barić-Šelmić, Snježana;
Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama // Evropska revija, 16 (2022), 2; 63-83 doi:10.7251/ERB2216063B (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1242012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama
(Uses and Gratification Theory - Generation cohorts on Social Media)

Autori
Barić-Šelmić, Snježana ;

Izvornik
Evropska revija (2303-8020) 16 (2022), 2; 63-83

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
društvene mreže ; generacijske kohorte ; gratifikacija ; korist i zadovoljstvo ; novi mediji
(generation cohorts ; gratification ; new media ; social networks ; uses and gratification)

Sažetak
Nova paradigma hibridne stvarnosti pretpostavlja kako je izlišno govoriti o dvije odvojene stvarnosti, stvarnoj i onoj virtualnoj. Kako se u novom okruženju snalaze generacijske kohorte: Baby Boomeri, generacija X, Y i Z, istražuje i analizira ovaj rad. Osnovna metodologija temeljena na teoriji koristi i zadovoljstva, istražit će koje su to gratifikacije za pojedine generacijske kohorte koje ostvaruju koristeći društvene mreže. Rad jasno definira generacijske kohorte te ispituje poznatost, korištenje, konzumiranje i produciranje društvenomrežnoga sadržaja te koristi i zadovoljstva ostvarena koristeći društvene mreže. Istraživačka kvantitativna metoda anketnog upitnika obuhvatila je uzorak od 968 ispitanika, od čega je 671 ispitanik u potpunosti i valjano ispunio anketni upitnik. Broj ispitanika prema stratumima je bio sljedeći: Baby Boomeri 97 ispitanika, generacija X 213, generacija Y 273 te generacija Novih Milenijalaca 83 ispitanika. Istraživanje pokazuje kako postoji osobna i društvena motivacija te potreba za oslobađanjem tenzija kao motivatora za usvajanje internetskih društvenih mreža. Ovo istraživanje utvrdilo je kako je osobna motivacija često prediktor korištenja društvenih mreža mlađih generacijskih kohorti, poglavito generacijske kohorte Novi Milenijalci (Z), kao i eskapizam koji je najzastupljeniji kod generacijske kohorte Novi Milenijalci. Oni su, uz pripadnike generacijske kohorte Y, također skloniji inovacijama. Generacija Baby Boomera pak koristi društvenu motivaciju kao prediktora korištenja društvenih mreža.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Snježana Barić-Šelmić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Barić-Šelmić, Snježana;
Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama // Evropska revija, 16 (2022), 2; 63-83 doi:10.7251/ERB2216063B (recenziran, članak, znanstveni)
Barić-Šelmić, S. & (2022) Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama. Evropska revija, 16 (2), 63-83 doi:10.7251/ERB2216063B.
@article{article, author = {Bari\'{c}-\v{S}elmi\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2022}, pages = {63-83}, DOI = {10.7251/ERB2216063B}, keywords = {dru\v{s}tvene mre\v{z}e, generacijske kohorte, gratifikacija, korist i zadovoljstvo, novi mediji}, journal = {Evropska revija}, doi = {10.7251/ERB2216063B}, volume = {16}, number = {2}, issn = {2303-8020}, title = {Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na dru\v{s}tvenim mre\v{z}ama}, keyword = {dru\v{s}tvene mre\v{z}e, generacijske kohorte, gratifikacija, korist i zadovoljstvo, novi mediji} }
@article{article, author = {Bari\'{c}-\v{S}elmi\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2022}, pages = {63-83}, DOI = {10.7251/ERB2216063B}, keywords = {generation cohorts, gratification, new media, social networks, uses and gratification}, journal = {Evropska revija}, doi = {10.7251/ERB2216063B}, volume = {16}, number = {2}, issn = {2303-8020}, title = {Uses and Gratification Theory - Generation cohorts on Social Media}, keyword = {generation cohorts, gratification, new media, social networks, uses and gratification} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font