Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241778

Jesu li društvene mreže poticaj ili uzrok promjene čitalačkih navika? Slučaj hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača


Peran, Suzana; Raguž, Anđelka
Jesu li društvene mreže poticaj ili uzrok promjene čitalačkih navika? Slučaj hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača // Čitatelj i čitanje u digitalno doba: Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1241778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li društvene mreže poticaj ili uzrok promjene čitalačkih navika? Slučaj hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača
(Are social networks a stimulus or a cause of the change in reading habits? The case of Croatian and Slovenian Catholic publishers)

Autori
Peran, Suzana ; Raguž, Anđelka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Čitatelj i čitanje u digitalno doba: Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 150-151

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
društveno čitanje ; društvene mreže ; čitanje ; katolički izdavači
(social reading ; social networks ; reading ; Catholic publishers)

Sažetak
Polazeći s jedne strane od rezultata domaćih i inozemnih istraživanja o čitateljskim navikama te korištenju medija i društvenih mreža za informiranje, druženje, zabavu i učenje, u radu se propituje odnos društvenih mreža i čitanja. S druge strane, predmet anketnog istraživanja percepcija je i mišljenje studenata o čitalačkim navikama i promjeni svakodnevnog izražavanja pod utjecajem društvenih mreža, a cilj je utvrditi u kojoj mjeri studenti upotrebljavaju jezik i komunikacijske obrasce društvenih mreža. Uvodno se u teorijskome dijelu bavimo promjenama koje su digitalne tehnologije unijele u čitateljske navike, kao i na specifičnosti društvenih mreža s osobitim obzirom na mogućnosti komentiranja i dijeljenja sadržaja. Govoreći o odnosu društvenih mreža, knjiga i čitanja, korištenje društvenih mreža stavlja se u kontekst osnaživanja čitateljske publike i poznavanja književnosti. Nastavno na potonje provedenim kvantitativnim istraživanjem nastoji se uvidjeti koliko se i kako Facebook i Instagram koriste za promidžbu knjiga i za poticanje čitanja u slučaju hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača. Dvije su mreže izabrane prema broju korisnika u obje države, a analizom je obuhvaćen sadržaj iz listopada 2021. — dio Mjeseca knjige u Hrvatskoj — s početnom pretpostavkom kako će interes za knjige i čitanje biti povećan. U radu se tematizira i koncept društvenog čitanja utemeljenog na razvoju digitalnih tehnologija i društvenih mreža koje pomiče čitanje od privatnoga i pojedinačnoga prema zajedničkome i javnome te omogućuje interakciju prostorno udaljenih čitatelja međusobno i s autorom djela i izdavačem. Takav način čitanja predstavlja svojevrsni izazov izdavačkim kućama koje trebaju pronaći način približavanja čitateljima digitalnoga doba. Predstavljajući i analizirajući najraširenije aplikacije za zajedničko čitanje, postavlja se pitanje potiču li hrvatski i slovenski katolički izdavači preko svojih profila na društvenim mrežama osnivanje virtualnih i fizičkih čitateljskih klubova i zajedničko čitanje svojih izdanja. Zaključno se osvrćemo na inicijative katoličkih izdavača u digitaliziranju njihovih izdanja knjiga i periodika kako bi ih približili korisnicima naviklima na čitanje na zaslonima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoko učilište Algebra, Zagreb ,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Peran (autor)

Avatar Url Anđelka Raguž (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unicath.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Peran, Suzana; Raguž, Anđelka
Jesu li društvene mreže poticaj ili uzrok promjene čitalačkih navika? Slučaj hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača // Čitatelj i čitanje u digitalno doba: Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Peran, S. & Raguž, A. (2021) Jesu li društvene mreže poticaj ili uzrok promjene čitalačkih navika? Slučaj hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača. U: Togonal, M. (ur.)Čitatelj i čitanje u digitalno doba: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Peran, Suzana and Ragu\v{z}, An\djelka}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {150-151}, keywords = {dru\v{s}tveno \v{c}itanje, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, \v{c}itanje, katoli\v{c}ki izdava\v{c}i}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Jesu li dru\v{s}tvene mre\v{z}e poticaj ili uzrok promjene \v{c}itala\v{c}kih navika? Slu\v{c}aj hrvatskih i slovenskih katoli\v{c}kih izdava\v{c}a}, keyword = {dru\v{s}tveno \v{c}itanje, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, \v{c}itanje, katoli\v{c}ki izdava\v{c}i}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Peran, Suzana and Ragu\v{z}, An\djelka}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {150-151}, keywords = {social reading, social networks, reading, Catholic publishers}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Are social networks a stimulus or a cause of the change in reading habits? The case of Croatian and Slovenian Catholic publishers}, keyword = {social reading, social networks, reading, Catholic publishers}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font