Pregled bibliografske jedinice broj: 1241727
Analiza i komparacija neopravdanih izostanaka učenika s nastave u katoličkim i javnim gimnazijama u Hrvatskoj – ususret perspektivi logopedagogije
Analiza i komparacija neopravdanih izostanaka učenika s nastave u katoličkim i javnim gimnazijama u Hrvatskoj – ususret perspektivi logopedagogije // Bogoslovska smotra, 92 (2022), 2; 229-254 doi:10.53745/bs.92.2.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1241727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza i komparacija neopravdanih izostanaka
učenika s nastave u katoličkim i javnim
gimnazijama u Hrvatskoj – ususret perspektivi
logopedagogije
(An analysis and comparison of unjustified absences
of pupils from classes in catholic and public
grammar schools in Croatia - towards the
perspective of logopedagogy)
Autori
Plaza Leutar, Mara ; Filipović, Ana Thea
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 92
(2022), 2;
229-254
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Neopravdani izostanci, javna gimnazija, katolička gimnazija, odgojna dimenzija škole, logopedagogija
(Unjustified absences, public grammar school, Catholic grammar school, upbringing dimension of school, logopedagogy)
Sažetak
U članku se analiziraju i uspoređuju podatci o neopravdanim izostancima s nastave učenika dvanaest katoličkih i dvanaest javnih gimnazija u Hrvatskoj. Istraživanje je obuhvatilo 87 odjeljenja prvih gimnazijskih razreda, u kojima je na kraju školske godine 2019./2020. evidentirano 1990 učenika. Ukupno dvanaest katoličkih gimnazija nalazi se u jedanaest gradova i deset županija. U svrhu usporedbe metodom slučajnog odabira uzeto je također dvanaest javnih gimnazija iz referentnih gradova i županija. Istraživanjem se željelo utvrditi postoji li statistički značajna razlika u broju neopravdanih izostanaka s nastave učenika javnih i katoličkih gimnazija te ih povezati s mogućim vrijednosnim usmjerenjem škola i perspektivom logopedagogije. Također je ispitana razlika prema spolu učenika te između županija u kojima se nalaze dotične škole. Rezultati ukazuju na postojanje statistički značajne razlike u broju neopravdanih izostanaka s nastave u korist katoličkih gimnazija. Mladići imaju više neopravdanih izostanaka s nastave nego djevojke u ukupnom uzorku kao i u uzorku učenika javnih gimnazija, dok u katoličkim gimnazijama nije primijećena statistički značajna razlika po spolu. Utvrđena je statistički značajna razlika u broju neopravdanih izostanaka u različitim županijama. Rasprava rezultata u perspektivi logopedagogije nudi novi aspekt istraživanja u odgojno-obrazovnom djelovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
The article analyses and compares data on
unjustified absences of pupils from classes
in twelve Catholic and twelve public grammar
schools in Croatia. The study involved
87 first-year grammar school classes in which
there were 1990 pupils at the end of the 2019/2020
school year. In total twelve Catholic grammar
schools are situated in eleven
cities and ten regions. For the purpose of
comparison by using the method of random
selection, twelve public grammar school from these
cities and regions were added to
the sample. The study aimed at determining whether
there is a statistically relevant
difference in the number of unjustified absences
of pupils from classes in public as opposed to
Catholic grammar schools, and, if so, to possibly
link the difference to value
profiles of the two kinds of schools, as well as
to the perspective of logopedagogy. The
study also took into account the difference in
terms of the sex of pupils and in terms of
the region in which particular schools is located.
The results of the study indicate that
there is a statistically relevant difference
between the number of unjustified absences
of pupils from classes in favour of Catholic
grammar schools. Additionally, boys have
more unjustified absences than girls in the total
sample, as well as in the sample of pupils from
public schools, while in Catholic grammar schools
there was no statistically
relevant difference in terms of the sex of pupils.
A statistically relevant difference in the
number of unjustified absences between regions has
also been shown. The discussion
of results in the light of the perspective of
logopedagogy offers a new aspect of research
to educational-upbringing efforts.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus