Pregled bibliografske jedinice broj: 1241621
Analiza udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u globalnoj glazbenoj industriji
Analiza udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u globalnoj glazbenoj industriji // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 12 (2022), 2; 43-55 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1241621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih
prava u globalnoj glazbenoj industriji
(ANALYSIS OF THE SHARE OF SYNCHRONISATION AND
PERFORMANCE RIGHT REVENUES IN THE GLOBAL MUSIC
INDUSTRY)
Autori
Lozić, Joško ; Fotova Čiković, Katerina ; Keček, Damira
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E (1849-7845) 12
(2022), 2;
43-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
autorska prava ; digitalna transformacija ; glazbena industrija ; sinkronizacija ; streaming
(performance right ; digital transformation ; music industry ; synchronization ; streaming)
Sažetak
Cilj rada - je analizirati prihode u globalne glazbene industrije u kontekstu udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih prava. Metodologija – rad se temelji na analizi financijskih podataka o prihodima pojedinih kategorija glazbene industrije. Temeljno istraživanje usmjereno je ka analizi prihoda od streaminga, autorskih prava i sinkronizacije odnosno prihodima nove medijske industrije koji nastaju kao rezultat tehnološkog napretka u proizvodnji i distribuciji medijskog sadržaja. Rezultati istraživanja – ukazuju na vrlo mali udio kao i utjecaj prihoda od sinkronizacije i autorskih prava na ukupne prihode glazbene industrije, dok su prihodi od streaminga postali dominantni prihodi glazbene industrije. Istovremeno, digitalna transformacija poslovanja značajno je utjecala na pad prihoda od fizičkih nosača zvuka što je rezultat razvoja tehnologije kao i promjene navika korisnika. Zaključak – digitalna transformacija glazbene industrije omogućila je ostvarivanje prihoda iz novih oblika komodizacije glazbenog sadržaja. Usprkos opće prihvaćenom narativu o digitalnoj transformaciji, što bi fokus prihoda okrenulo prema autorskim pravima i sličnom oblicima komodizacije prava, najveći dio prihoda ostvari se od streaminga, dok su prihodi od prodaje fizičkih nosača zvuka još uvijek drugi najveći prihod glazbene industrije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica