Pregled bibliografske jedinice broj: 1241579
Odgojne smjernice iz antike kao poticaji za suvremeni odgoj
Odgojne smjernice iz antike kao poticaji za suvremeni odgoj // Društvene i humanističke studije, (2022), 4; 457-480 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1241579 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojne smjernice iz antike kao poticaji za
suvremeni odgoj
(Educational guidelines from antiquity – as
incentives for contemporary upbringing)
Autori
Bogadi, Luna Marija ; Golubović, Aleksandra
Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3604)
(2022), 4;
457-480
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgojne smjernice, antika, Sokrat, Platon, Aristotel, moral, vrline, intelekt, suvremenost
(educational guidelines, antiquity, Socrates, Plato, Aristotle, morality, virtues, intellect, contemporaneity)
Sažetak
Odgoj je kompleksan životni proces izgrađivanja i razvoja čovjeka u skladu s njegovim ljudskim osobinama. U želji da se istim omogući stvaranje intelektualno i moralno cjelovitih i samostalnih osoba oduvijek se postavljalo pitanje što je to što ga čini dobrim. Osnovna namjera ovoga rada je prikazati i analizirati temeljne odgojne smjernice promišljene i postavljene od strane najpoznatijih antičkih filozofa – Sokrata, Platona i Aristotela koji su se fokusirali na postizanje čovjekove autonomnosti, ne zanemarujući pri tom niti temeljne karakteristike društveno prihvatljivih okvira moralnosti. U radu će se dakle izložiti glavne smjernice antičke odgojne misli s posebnim naglaskom na izgradnji autentičnog pojedinca i građanina kao ključne sastavnice odgoja kako u prošlosti tako i danas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIHPLUS
- EBSCO
- DOAJ
- Slavic Humanities Index
- COBISS
- DOAJ
- INDEX COPERNICUS
- Google Scholar
- OpenAIRE
- CEEOL