Pregled bibliografske jedinice broj: 1241548
Svjetonazor i odgoj kritičkog mislitelja
Svjetonazor i odgoj kritičkog mislitelja // HUMAN RATIONALITY: Festschrift for Nenad Smokrović / Berčić, Boran ; Golubović, Aleksandra ; Trobok, Majda (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 95-111
CROSBI ID: 1241548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svjetonazor i odgoj kritičkog mislitelja
(Worldview and Education of a Critical Thinker)
Autori
Golubović, Aleksandra ; Kopajtić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
HUMAN RATIONALITY: Festschrift for Nenad Smokrović
Urednik/ci
Berčić, Boran ; Golubović, Aleksandra ; Trobok, Majda
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Raspon stranica
95-111
ISBN
978-953-361-064-1
Ključne riječi
racionalnost, kritičko mišljenje, epistemologija religije, svjetonazor, teizam, ateizam, sekularizam
(rationality, critical thinking, epistemology of religion, worldview, theism, atheism, secularism)
Sažetak
U ovom radu krećemo od nekoliko pretpostavki koje ćemo pobliže razmatrati i na koncu dati neke smjernice s obzirom na njihovu ulogu u odgojno- obrazovnom sustavu. Pretpostavke su sljedeće: 1) kritičko mišljenje je poželjno unutar odgojno- obrazovnog procesa ; 2) racionalnost podrazumijeva kritičko mišljenje i obratno ; 3) svjetonazor može biti prepreka za podučavanje kritičkog mišljenja ; 4) kritičko mišljenje je moguće podučavati i vježbati ; 5) proces argumentacije doprinosi razvoju kritičkog mišljenja koje bi se trebalo odnositi na sve aspekte života. Odlučile smo se za određene definicije racionalnosti i kritičkog mišljenja od kojih polazi teza ovoga rada. Nadalje, želimo prikazati dva svjetonazora: teistički i ateistički kao moguće prepreke kritičkom mišljenju. Ovdje ne ulazimo u raspravu o tome koji je od spomenuta dva svjetonazora moguće racionalno opravdati, već nas zanimaju isključivo njihovi utjecaji na kritičko mišljenje, odnosno na podučavanje istog. Preciznije rečeno, bavimo se mogućnošću (ili nemogućnošću) podučavanja i njegovanja kritičkog mišljenja u odgojno- obrazovnim institucijama u kojima je određeni svjetonazor bar implicitno prisutan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-human-18-254 - Kritičko mišljenje i društvo: obrazovanje, znanost, politika i religija (Trobok, Majda, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka