Pregled bibliografske jedinice broj: 1241540
Otpadak i umjetnost. Primjeri drugačijeg oblikovanja i tumačenja „skulpture“ i njezina okružja
Otpadak i umjetnost. Primjeri drugačijeg oblikovanja i tumačenja „skulpture“ i njezina okružja // Skulptura: Medij, metod, društvena praksa. 2 / Vuksanović, Suzana ; Ereš, Ana (ur.).
Novi Sad: Muzej savremene umetnosti Vojvodine, 2021. str. 75-94 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1241540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otpadak i umjetnost. Primjeri drugačijeg oblikovanja
i tumačenja „skulpture“ i njezina okružja
(Waste and Art: Examples of a Different Approach to
Shaping and Interpreting „Sculpture“ and its
Surroundings)
Autori
Prančević, Dalibor ; Derado, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Skulptura: Medij, metod, društvena praksa. 2
/ Vuksanović, Suzana ; Ereš, Ana - Novi Sad : Muzej savremene umetnosti Vojvodine, 2021, 75-94
ISBN
978-86-6333-071-9
Skup
Skulptura: Medij, metod, društvena praksa
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 01.01.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetnost otpadaka, trash art, skulptura, Vladimir Dodig Trokut, Zlatan Dumanić, Vera Fischer, Tomislav Gotovac
(trash art, sculpture, Vladimir Dodig Trokut, Zlatan Dumanić, Vera Fischer, Tomislav Gotovac)
Sažetak
Uvrštavanjem otpadnih materijala u umjetnost, napose skulpturu, bitno se proširilo i nepovratno promijenilo shvaćanje umjetnosti. Pojam junk arta i bliski mu pojmovi (npr. trash art, junk sculpture) nastali su kao reakcija na nova, drukčija skulpturalna, multimedijalna djela kakve se viđa još 1950-ih u svijetu, odnosno 1960-ih godina u Jugoslaviji, pa tako i Hrvatskoj. Za ilustrirati pomake u pristupu izradi skulpture i umjetnosti uopće, u članku se analiziraju neka od najranijih, kapitalnih primjera umjetnosti otpadaka na prostoru Hrvatske. Pritom se naglašava umjetničku tendenciju korištenja otpada pri izradi individualnih skulptura, ali i hoardinga (gomilanja) pri stvaranju umjetničkih ambijenata. Objašnjava se narav i povlače usporedbe među djelima kao što su projekt Antimuzeja V. D. Trokuta, životni i radni prostor Z. Dumanića u Rodriginoj 2 u Splitu, pojedina djela i izložbe V. Fischer te prostorni asamblaž/stan T. Gotovca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu