Pregled bibliografske jedinice broj: 1241526
Skriveni kurikulum i kultura odgojno-obrazovne ustanove
Skriveni kurikulum i kultura odgojno-obrazovne ustanove // ZBORNIK Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević // BOOK OF PROCEEDINGS STOO2, Contemporary Themes in Education – CTE 2, In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević / Strugar, Vladimir ; Feletar, Dragutin ; Drvodelić, Maja ; Jenko Miholić, Srna ; Jurkić Sviben, Tamara ; Oreški, Predrag ; Pavin Ivanec, Tea ; Prskalo, Ivan ; Tomić, Draženko ; Vignjević, Jelena ; Zergollern-Miletić, Lovorka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti // Faculty of Teacher Education University of Zagreb, Institute for Scientific Research and Artistic Work in Bjelovar, 2022. str. 1-20
CROSBI ID: 1241526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skriveni kurikulum i kultura odgojno-obrazovne
ustanove
(Hidden curriculum and culture of an educational
institution)
Autori
Jančec, Lucija ; Čamber Tambolaš, Akvilina ; Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
ZBORNIK Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević // BOOK OF PROCEEDINGS STOO2, Contemporary Themes in Education – CTE 2, In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Feletar, Dragutin ; Drvodelić, Maja ; Jenko Miholić, Srna ; Jurkić Sviben, Tamara ; Oreški, Predrag ; Pavin Ivanec, Tea ; Prskalo, Ivan ; Tomić, Draženko ; Vignjević, Jelena ; Zergollern-Miletić, Lovorka
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti // Faculty of Teacher Education University of Zagreb, Institute for Scientific Research and Artistic Work in Bjelovar
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
1-20
ISBN
978-953-380-002-8
Ključne riječi
dijete ; empatija ; institucija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ; obrazovna paradigma ; odgajatelj
(child ; educational paradigm ; educator ; empathy ; institutions of early and preschool education)
Sažetak
Rezultati prikazani u ovom radu dio su šireg istraživanja istoga naslova koji se trenutno provodi u sklopu znanstvenoistraživačkog projekta Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Za potrebe ovoga rada izdvaja se dio rezultata koji se odnose na utvrđivanje povezanosti različitih aspekata empatije odgajatelja kao dijela skrivenog kurikuluma i odgajateljeve obrazovne paradigme kao jedne od dimenzija kulture ustanove ranog odgoja. Istraživanje je provedeno online anketiranjem od listopada 2021. do siječnja 2022. godine na prigodnom uzorku od N=170 odgajatelja zaposlenih u različitim vrtićima Republike Hrvatske. Mjerni instrument obuhvaća tri upitnika koji ispituju odabrane čimbenike skrivenog kurikuluma te jedan upitnik za procjenu kulture odgojno-obrazovne ustanove. Podaci su analizirani na razini deskriptivne, inferencijalne i multivarijatne statistike. Dobiveni rezultati ukazuju na nepostojanje povezanosti između različitih aspekata empatije i obrazovne paradigme ispitanih odgajatelja. Utvrđeno je da se odgajatelji sa završenim diplomskim studijem u manjoj mjeri priklanjaju tradicionalnoj obrazovnoj paradigmi od onih sa završenim preddiplomskim studijem, dok na subskalama empatije nisu dobivene značajne razlike između ispitanika s obzirom na razinu obrazovanja. I konačno, rezultati su pokazali da duljina radnog staža nije statistički značajno povezana s empatijom i obrazovnom paradigmom odgajatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Ovaj rad nastao je na temelju istraživanja
provedenog u sklopu znanstveno-istraživačkog
projekta Skriveni kurikulum i kultura odgojno-
obrazovne ustanove, u sklopu „UNIRI PROJEKTI
MLADIH ZNANSTVENIKA I UMJETNIKA“ na Sveučilištu u
Rijeci u akad. god. 2020./2021.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka