Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241492

Digitalna pismenost studenata: izazovi za visokoškolsko obrazovanje


Golenko, Dejana
Digitalna pismenost studenata: izazovi za visokoškolsko obrazovanje // Hrčak, 53 (2017), 53; 14-16 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, stručni)


CROSBI ID: 1241492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalna pismenost studenata: izazovi za visokoškolsko obrazovanje
(Digital literacy of students: challenges for higher education)

Autori
Golenko, Dejana

Izvornik
Hrčak (1331-8454) 53 (2017), 53; 14-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, stručni

Ključne riječi
digitalna pismenost ; studenti, visokoškolske knjižnice
(digital literacy ; students ; academic library)

Sažetak
Digitalna pismenost pomaže studentu da korištenjem informacijskih izvora pretražuje, vrednuje, istražuje i razvija svoja znanja i vještine, samostalno pronalazi i kritički vrednuje informacije te tako predstavlja kompetencijsku podlogu za učenje utemeljeno na suvremenim obrazovnim polazištima. Problem koji se pojavljuje je što se takav oblik edukacije provodi sporadično pa time informacijske vještine ne stječu svi studenti, već samo oni koji su polaznici programa. Knjižničari provode programe na poziv predmetnog nastavnika u neformalnom dogovoru, znači navedeni programi nisu obvezni i nisu uključeni na formalnoj razini visokoškolske institucije. Pritom je potrebno uzeti u obzir i preduvjete koji se temelje na prijašnjim pozadinskim iskustvima i stečenim informacijskim vještinama i kompetencijama svih sudionika obrazovnog procesa da bi programi bili provedivi. Odnosno, ako primjerice knjižničari ili nastavnici ne posjeduju određena pedagoška znanja za sudjelovanje u programima informacijskog opismenjavanja ili nisu dovoljno osviješteni o važnosti takvih programa, tada neće niti sudjelovati u provedbi programa, odnosno ne mogu sudjelovati u programu, pa je time i ugrožena sama kvaliteta procesa. Student bi, s druge strane, trebao posjedovati neke temeljne vještine pismenog i usmenog izražavanja da bi mogao sudjelovati u programu. Istodobno, od svih sudionika navedenog procesa zahtijevaju se već potrebna stečena znanja korištenja informacijsko- komunikacijske tehnologije. Opisani potrebni preduvjeti vezuju se na drugi važan element, a to je da na institucijskoj razini koncept digitalne i informacijske pismenosti mora biti ugrađen u strateške dokumente institucije. Stoga je nužno je poticati uvođenje formalnih programa informacijskog opismenjavanja na visokoškolskim ustanovama u Republici Hrvatskoj. Važnost provođenja takvih programa ključno je promicati i zagovarati i među nastavnim osobljem i vodstvom institucije, kao dijelu ključnih dionika obrazovnog procesa visokoškolske institucije. Zajedničkom suradnjom svih sudionika obrazovanog procesa u kreiranju i provedbi programa informacijskog opismenjavanja studenata istodobno bi se pridonijelo razvijanju općih generičkih informacijskih vještina, ali i razvijanju specifičnih kontekstualnih informacijskih vještina u području prava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dejana Golenko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

issuu.com

Citiraj ovu publikaciju:

Golenko, Dejana
Digitalna pismenost studenata: izazovi za visokoškolsko obrazovanje // Hrčak, 53 (2017), 53; 14-16 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, stručni)
Golenko, D. (2017) Digitalna pismenost studenata: izazovi za visokoškolsko obrazovanje. Hrčak, 53 (53), 14-16.
@article{article, author = {Golenko, Dejana}, year = {2017}, pages = {14-16}, keywords = {digitalna pismenost, studenti, visoko\v{s}kolske knji\v{z}nice}, journal = {Hr\v{c}ak}, volume = {53}, number = {53}, issn = {1331-8454}, title = {Digitalna pismenost studenata: izazovi za visoko\v{s}kolsko obrazovanje}, keyword = {digitalna pismenost, studenti, visoko\v{s}kolske knji\v{z}nice} }
@article{article, author = {Golenko, Dejana}, year = {2017}, pages = {14-16}, keywords = {digital literacy, students, academic library}, journal = {Hr\v{c}ak}, volume = {53}, number = {53}, issn = {1331-8454}, title = {Digital literacy of students: challenges for higher education}, keyword = {digital literacy, students, academic library} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font