Pregled bibliografske jedinice broj: 1241488
Nerealizirani projekt Galerije Rabuzin u Varaždinu arhitekta Vjenceslava Richtera
Nerealizirani projekt Galerije Rabuzin u Varaždinu arhitekta Vjenceslava Richtera // Ivan Rabuzin I simbolika pride u umjetnosti 20. i 21. stoljeća
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 30-30 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1241488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nerealizirani projekt Galerije Rabuzin u Varaždinu arhitekta
Vjenceslava Richtera
(The unrealized project of Rabuzin art gallery in Varaždin by architect
Vjenceslav Richter)
Autori
Macolić, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-6660-74-2
Skup
Ivan Rabuzin I simbolika pride u umjetnosti 20. i 21. stoljeća
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.-26.3.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Ivan Rabuzin, nerealizirani projekt Galerije Rabuzin, Varaždin, Vjenceslav Richter
(Ivan Rabuzin, unrealized project of Gallery Rabuzin, Varaždin, Vjenceslav Richter)
Sažetak
Izlaganje se bavi predstavljanjem nerealiziranog projekta izgradnje Galerije Rabuzin u Varaždinu arhitekta Vjenceslava Richtera. Analizom idejnog nacrta, koji je ranih devedesetih godina 20. stoljeća naručio Ivan Rabuzin, moguće je rekonstruirati izgled i prostorni koncept galerije. Kako se objekt trebao nalaziti u starogradskoj jezgri (Bakačeva ulica 2), projektni je zadatak od arhitekta zahtijevao da se vanjskim izgledom prilagodi ambijentu, dok se unutrašnjost trebala oblikovati slobodnije, sukladno modernom arhitektonskom vokabularu. Tlocrti i presjeci ukazuju na raspored prema kojem su prizemlje i kat rezervirani za galerijski prostor, a potkrovlje za stambenu svrhu. Kroz sve nadzemne etaže trebala se protezati Richterova skulpturalna forma funkcionalnog karaktera. Smještanje impozantne skulpturalno-arhitektonske kreacije u središte građevine nužno dovodi do interakcije između Rabuzinova naivna slikarstva i Richterova modernističkog izričaja. Unatoč stilskoj različitosti, sinergijom arhitektonskih elemenata i predviđenih Rabuzinovih eksponata građevina postaje svojevrsni Gesamtkunstwerk. Može se zaključiti da iniciranjem inovativnog galerijskog prostora, koji bi ujedno predstavljao jednu od prvih interpolacija u centru grada, Ivan Rabuzin potvrđuje ambiciju i viziju čovjeka suvremene svijesti. U tom smislu, kontekstualizacija i analiza dovode do interpretacije kojom se iščitava idejna zasada i konačna valorizacija projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti