Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241484

Prilog teoriji Grge Gamulina o naivnoj umjetnosti kroz tumačenje cinkopisa Ivana Večenaja


Macolić, Klara
Prilog teoriji Grge Gamulina o naivnoj umjetnosti kroz tumačenje cinkopisa Ivana Večenaja // Za Grgu Gamulina
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 29-29 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1241484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog teoriji Grge Gamulina o naivnoj umjetnosti kroz tumačenje cinkopisa Ivana Večenaja
(A contribution to Grgo Gamulin's theory of naive art through the interpretation of Ivan Večenaj's zinc graphics)

Autori
Macolić, Klara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

ISBN
978-953-7875-92-3

Skup
Za Grgu Gamulina

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.-08.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
cinkopisne grafike, Grgo Gamulin, Ivan Večenaj - Tišlarov, teorija naivne umjetnosti
(zinc graphics, Grgo Gamulin, Ivan Vechenaj - Tišlarov, theory of naive art)

Sažetak
Cinkopisi Ivana Večenaja, nastali devedesetih godina 20. stoljeća, predstavljaju dosad neistraženo područje. Kao polazište istraživanja retrospektivno su sagledani tekstovi prvog monografa Ivana Večenaja i mjerodavnog pratioca naivne umjetnosti, Grge Gamulina. Gamulin smatra kako je kaotično tržište olakšalo naivnim umjetnicima uključivanje u zajednicu (dezalijenaciju), čime stječu orijentaciju unutar okoline i opću kulturu. Nakon što će samoukom slikaru Večenaju biti omogućeno doprijeti do drugih umjetnika, u početku naivnih, a kasnije akademskih, njegova će se samosvijest manifestirati u težnji k multidisciplinarnosti i akademskom realizmu. Upravo iz druženja sa školovanim umjetnicima proizlazi slikareva želja da se krajem 20. stoljeća okuša u izradi cinkopisa. Proces usvajanja tehničke izvedbe uočava se u prvim radovima na kojima se nalazi zrcalno izokrenut potpis. Činjenica da autor, protivno istraživačkoj težnji, na matricama gravira tržišno afirmirane teme direktna je poveznica s Gamulinovim teorijskim razmatranjima formiranim sedamdesetih godina. Gamulin upozorava da kritika i tržište postaju sve utjecajniji na naivne umjetnike. Unatoč tome što je proizvodnja slijedila suvremene zakone ponude i potražnje (estetske i materijalne), primjećuje kako se naivna umjetnost pokazala imunom na utjecaje suvremene umjetnosti. Kontekstualizacijom, cinkopisi potvrđuju anticipaciju Grge Gamulina o budućnosti naivne umjetnosti te su vrijedan prilog tumačenju stvaralaštva Ivana Večenaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Klara Macolić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.ipu.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Macolić, Klara
Prilog teoriji Grge Gamulina o naivnoj umjetnosti kroz tumačenje cinkopisa Ivana Večenaja // Za Grgu Gamulina
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 29-29 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Macolić, K. (2021) Prilog teoriji Grge Gamulina o naivnoj umjetnosti kroz tumačenje cinkopisa Ivana Večenaja. U: Za Grgu Gamulina.
@article{article, author = {Macoli\'{c}, Klara}, year = {2021}, pages = {29-29}, keywords = {cinkopisne grafike, Grgo Gamulin, Ivan Ve\v{c}enaj - Ti\v{s}larov, teorija naivne umjetnosti}, isbn = {978-953-7875-92-3}, title = {Prilog teoriji Grge Gamulina o naivnoj umjetnosti kroz tuma\v{c}enje cinkopisa Ivana Ve\v{c}enaja}, keyword = {cinkopisne grafike, Grgo Gamulin, Ivan Ve\v{c}enaj - Ti\v{s}larov, teorija naivne umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Macoli\'{c}, Klara}, year = {2021}, pages = {29-29}, keywords = {zinc graphics, Grgo Gamulin, Ivan Vechenaj - Ti\v{s}larov, theory of naive art}, isbn = {978-953-7875-92-3}, title = {A contribution to Grgo Gamulin's theory of naive art through the interpretation of Ivan Ve\v{c}enaj's zinc graphics}, keyword = {zinc graphics, Grgo Gamulin, Ivan Vechenaj - Ti\v{s}larov, theory of naive art}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font