Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241459

Slogani nacionalnih informativno-edukativnih kampanja za cijepljenje protiv virusa COVID-19 na primjeru zema- lja članica Europske Unije


Jakovljević, Marija; Macolić Kuparić Klara
Slogani nacionalnih informativno-edukativnih kampanja za cijepljenje protiv virusa COVID-19 na primjeru zema- lja članica Europske Unije // Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacija
Koprivnica, Hrvatska, 2022. str. 29-29 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1241459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slogani nacionalnih informativno-edukativnih kampanja za cijepljenje protiv virusa COVID-19 na primjeru zema- lja članica Europske Unije
(Slogans of national informational and educational campaigns for vaccination against the COVID-19 virus, based on the example of EU member states)

Autori
Jakovljević, Marija ; Macolić Kuparić Klara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

ISBN
978-953-7986-54-4

Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacija

Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 10.12.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
analiza diskursa ; cijepljenje ; COVID-19 ; Europska Unija ; slogani
(COVID-19 ; discourse analysis ; European Union ; slogans ; vaccination)

Sažetak
Uslijed globalne pandemije uzrokovane virusom COVID-19, Europska Unija pokrenula je zajedničku kampanju pod sloganom „Zajedno kroz krizu“ s glav- nom porukom: „Naprijed ne možemo podijeljeni nego u zajedništvu: s istraži- vačima, medicinskim osobljem, znanstvenicima, učiteljima, prijateljima i sus- jedima koji djeluju u pozadini.”. Temeljem zadanih ciljeva, uslijedile su naci- onalne informativno-edukativne kampanje za cijepljenje unutar zemalja člani- ca, gdje se kao dominantan način prenošenja poruke ističu promidžbeni sloga- ni. Iako su se slogani provlačili kroz razne medije, od tradicionalnih pisanih oblika (novine ili časopisi), preko televizijskih te radijskih reklama, istraživa- nje je primarno usmjereno na njihovo ishodište, odnosno na primjere preuzete sa službenih web stranica. Cilj istraživanja je, fokusirajući na zemlje članice Europske Unije, raznovrsnom metodologijom analizirati slogane nacionalnih kampanja za cijepljene protiv virusa COVID-19 te doprinijeti boljem razumi- jevanju diktirane komunikacije u digitalnom prostoru, nastale s namjerom rješavanja kriznog stanja. Slogani informativno - edukativnih kampanja priku- pljeni su metodom promatranja službenih nacionalnih web stranica, odnosno zaduženih ministarstva ili zavoda za javno zdravstvo. Kako su slogani konci- pirani tako da kod konzumenta potaknu blagonaklonost prema promoviranom proizvodu (cjepivu), sagledani su unutar teorijskog konteksta reklamnog di- skursa. Metoda kvantitativne analize sadržaja s jedne je strane potvrdila da je diskurs nacionalnih primjera sukladan zadanoj kampanji, dok je s druge uka- zala na neke varijacije. Detaljnije razlaganje slogana kritičkom analizom di- skursa, upotpunjeno kognitivnom teorijom metafore, zaokružuje istraživanje jer upućuje na asocijativne moći jezika (frekventno pojavljivanje riječi poput „borba“, „budućnost“, „najbolja opcija“, „stručnost“, „zdravlje“, „sloboda“, „zajedništvo“, „zaštita“ ili „život“) kojima se djeluje na poglede, uvjerenja i odluke osobe koja pristupa sadržaju. Upravo analiza slogana, nastalih u kriz- noj zdravstvenoj situaciji s jednakim ciljem, razjašnjuje zašto su kampanje za cijepljenje imale pozitivan ishod te ujedno doprinosi boljem razumijevanju komunikacijske strategije, nastale u svrhu poticanja društveno odgovornog ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Klara Macolić (autor)

Avatar Url Marija Jakovljević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jakovljević, Marija; Macolić Kuparić Klara
Slogani nacionalnih informativno-edukativnih kampanja za cijepljenje protiv virusa COVID-19 na primjeru zema- lja članica Europske Unije // Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacija
Koprivnica, Hrvatska, 2022. str. 29-29 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Jakovljević, M. & Macolić Kuparić Klara (2022) Slogani nacionalnih informativno-edukativnih kampanja za cijepljenje protiv virusa COVID-19 na primjeru zema- lja članica Europske Unije. U: Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacija.
@article{article, author = {Jakovljevi\'{c}, Marija}, year = {2022}, pages = {29-29}, keywords = {analiza diskursa, cijepljenje, COVID-19, Europska Unija, slogani}, isbn = {978-953-7986-54-4}, title = {Slogani nacionalnih informativno-edukativnih kampanja za cijepljenje protiv virusa COVID-19 na primjeru zema- lja \v{c}lanica Europske Unije}, keyword = {analiza diskursa, cijepljenje, COVID-19, Europska Unija, slogani}, publisherplace = {Koprivnica, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jakovljevi\'{c}, Marija}, year = {2022}, pages = {29-29}, keywords = {COVID-19, discourse analysis, European Union, slogans, vaccination}, isbn = {978-953-7986-54-4}, title = {Slogans of national informational and educational campaigns for vaccination against the COVID-19 virus, based on the example of EU member states}, keyword = {COVID-19, discourse analysis, European Union, slogans, vaccination}, publisherplace = {Koprivnica, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font