Pregled bibliografske jedinice broj: 1241387
Vlaho Bukovac i Ivo Režek unutar stilskog i generacijskog sukoba
Vlaho Bukovac i Ivo Režek unutar stilskog i generacijskog sukoba // Vlaho Bukovac, umjetnik i njegovo djelo. Znanstveno- stručni skup u povodu stote godišnjice smrti
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 18-18 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1241387 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vlaho Bukovac i Ivo Režek unutar stilskog i
generacijskog sukoba
(Vlaho Bukovac and Ivo Režek within the stylistic
and generational
conflict)
Autori
Macolić, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Vlaho Bukovac, umjetnik i njegovo djelo. Znanstveno- stručni skup u povodu stote godišnjice smrti
/ - , 2022, 18-18
ISBN
978-953-373-006-6
Skup
Vlaho Bukovac, umjetnik i njegovo djelo. Znanstveno- stručni skup u povodu stote godišnjice smrti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.05.2022. - 10.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dvadesete godine 20. stoljeća ; Ivo Režek ; Izložba jugoslavenskih slikara u Pragu ; Klub jugoslavenskih studenata likovne umjetnosti ; Vlaho Bukovac
(Twentieth Years of the 20th Century ; Ivo Režek ; Exhibition of Yugoslav Painters in Prague ; Club of Yugoslav Fine Arts Students ; Vlaho Bukovac)
Sažetak
Izlaganje će se koncentrirati na stilski i generacijski sukob profesora Vlahe Bukovca sa studentom Ivom Režekom, odnosno na kronološki slijed događaja početkom drugog desetljeća 20. stoljeća koji će rezultirati Režekovim revoltom i udaljavanjem od dominantnog Bukovčeva stila. Temeljem izvorne građe (autobi- ografski zapisi Ive Režeka) upotpunjena je analiza ključnih događaja, poput napu- štanja Bukovčeve klase, zbivanja oko Kluba jugoslavenskih studenata likovnih umjetnosti i Izložbe jugoslavenskih slikara u Pragu. U središtu je međuodnosa Režekovo razočaranje pedagoškim radom i isključivošću nastavnika. Komparacija Režekovih portreta iz 1920. godine s djelima Vlahe Bukovca potvrdila je Režekovo ovladavanje zadanim likovnim govorom Bukovčeve klase, dok je razvojno umjet- nička analiza likovnih djela nastalih iste godine uputila na moderniziranje izri- čaja na osnovi kojeg će Režek biti prihvaćen kod profesora Franza Thillea. Upravo je raskol s Bukovcem ključna prekretnica u Režekovu slikarstvu. Mrtve prirode kubističkih tendencija u potpunoj su opreci s portretima izvedenim „Bukovčevim stilom“ i bliže su novim realizmima Praške četvorice. Upoznavanje s djelova- njem starijih kolega omogućit će Režeku socijalni angažman koji mu Bukovac u to doba nije mogao pružiti. Uspoređujući pobunu i revolt Režekove generacije s modernom koju je Bukovac u borbi protiv akademizma predvodio u mladosti, može se zaključiti da su htijenja istovjetna. S druge strane, Bukovac na moder- nističke ideje 1920-ih godina reagira sukladno dobi i tadašnjem psihofizičkom stanju. Stavljajući Vlahu Bukovca u središte rasprave, cilj je izlaganja izdvojenim primjerom i društveno-povijesomu kontekstualizacijom definirati uzroke raskola i suprotstavljene težnje generacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti