Pregled bibliografske jedinice broj: 1241382
ULOGA MENADŽMENTA U PROCESU DIGITALNE TRANSFORMACIJE
ULOGA MENADŽMENTA U PROCESU DIGITALNE TRANSFORMACIJE // Društvena i tehnička istraživanja, Godina VI, br. 1, (2020), 196-212 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1241382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA MENADŽMENTA U PROCESU DIGITALNE
TRANSFORMACIJE
(THE ROLE OF MANAGEMENT IN THE PROCESS OF DIGITAL
TRANSFORMATION)
Autori
Čolak, Krunoslav ; Tušek, Krunoslav ; Pušeljić, Mato
Izvornik
Društvena i tehnička istraživanja (2303-8462) Godina VI, br. 1,
(2020);
196-212
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Digitalizacija, Digitalna transformacija, javna uprava, upravljanje, menadžment
(Digitization, Digital transformation, public administration, managing, management)
Sažetak
Iako je četvrta industrijska revolucija, u većoj ili manjoj mjeri, svakom građaninu ušla u život te je već uzela poprilično velik zamah kao najprogresivnija revolucija do sada, mogućnosti iskoristivosti iste nisu dosegnute, stoga je odgovorni, a to su prije svega oni koji upravljaju organizacijama, odnosno menadžment trebaju prepoznati ne kao izbor već kao imperativ uspjeha. To se odnosi na sve lidere, bili da se radi o tvrtkama u realnom sektoru ili pak o javno pravnim subjektima u državi. Na žalost mnogi od njih još uvijek nisu svjesni što industrija 4.0 doista znači. Industrija 4.0 ili kako je još nazivamo digitalna transformacija podrazumijeva povezivanje čimbenika procesa u isprepleteni lanac vrijednosti, prikupljajući i analizirajući podatke s ciljem unapređenja procesa kroz optimizaciju troškova, stjecanje konkurentne prednosti i poboljšanja odnosa s korisnicima ispunjavajući njihove potrebe i želje. Dok se u realnom sektoru u velikoj mjeri koriste benefiti četvrte industrijske revolucije takva praksa zaostaje u javnom sektoru. Da bi menadžment javnog sektora uhvatio jureći vlak zvan digitalna transformacija, mora osvijestiti neke osnovne pojmove ili bolje rečeno promijeniti način razmišljanja. Kao prvo, moraju shvatiti da nema razlike između upravljanja u realnom i javnom sektoru. Realni je sektor posvećen plasiranju proizvoda i usluga kroz tržišne odnose cost/benefit, ponude i potražnje i na taj način se mjeri uspješnost pojedine tvrtke. S druge strane, javni sektor okrenut je pružanju usluga građanima na najoptimalniji način kako bi se zadovoljio opći društveni interes, a uspjeh se mjeri zadovoljstvom građana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Krunoslav Čolak
(autor)