Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241272

Usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave


Kovačević, Marina
Usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave, 2017., diplomski rad, diplomski, Zadart


CROSBI ID: 1241272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave
(Oral literature on the assigned reading list in the first four grades of primary school in Croatia)

Autori
Kovačević, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Mjesto
Zadart

Datum
13.07

Godina
2017

Stranica
69

Mentor
Brala-Mudrovčić, Jasminka

Ključne riječi
usmena knjiţevnost, lektira, razredna nastava, interferencije
(oral literature, assigned reading list, lower grades of primary school, interference)

Sažetak
U radu se istražuje usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave. Polazište za proučavanje prožimanja usmene književnosti su lektirna književna djela sa popisa lektire za razrednu nastavu koje je propisalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa u dokumentu Nacionalni program za osnovu školu. Cilj rada je izdvojiti lektirna književna djela isključivo nacionalne književnosti koja interferiraju sa usmenom književnošću. Izdvajale su se interferencije na temelju strukture, teme i motiva, likova, jednostavnosti, jezične igre, zavičajnosti, usmenoknjiževnih oblika i druge. Rad je podijeljen na tri dijela: prvi dio odnosi se na usmenu književnost, drugi dio na lektiru u razrednoj nastavi, a treći, istraživački dio odnosi se na lektirna književna djela vezana uz usmenu književnost koja su interpretirana po razredima. Dolazi se do spoznaja kako je usmena književnost poprilično zastupljena u lektirnim književnim djelima razredne nastave. Taj broj je nešto veći u višim razredima (treći i četvrti) jer u nižim (prvi i drugi) prevladavaju isključivo slikovnice, a usmena književnost je u većem broju prisutnija u dječjim pjesmama i proznim djelima. Interferencije su se najviše odvijale na temelju zavičajnosti i domoljubnosti, tema i motiva te usmenoknjiževnih oblika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Kovačević, Marina
Usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave, 2017., diplomski rad, diplomski, Zadart
Kovačević, M. (2017) 'Usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave', diplomski rad, diplomski, Zadart.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}evi\'{c}, Marina}, year = {2017}, pages = {69}, keywords = {usmena knji\c{t}evnost, lektira, razredna nastava, interferencije}, title = {Usmena knji\v{z}evnost u lektirnim knji\v{z}evnim djelima razredne nastave}, keyword = {usmena knji\c{t}evnost, lektira, razredna nastava, interferencije}, publisherplace = {Zadart} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}evi\'{c}, Marina}, year = {2017}, pages = {69}, keywords = {oral literature, assigned reading list, lower grades of primary school, interference}, title = {Oral literature on the assigned reading list in the first four grades of primary school in Croatia}, keyword = {oral literature, assigned reading list, lower grades of primary school, interference}, publisherplace = {Zadart} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font