Pregled bibliografske jedinice broj: 1241234
Leaning Images. Čitajući Nastu Rojc i Anu Mušćet
Leaning Images. Čitajući Nastu Rojc i Anu Mušćet // W.G. Sebald's Artistic Legacies. Memory, Word and Image / Kovač, Leonida ; Lerm Hayes, Christa-Maria ; van Rijn, Ilse ; Saloul, Ihab (ur.).
Amsterdam: Amsterdam University Press (AUP), 2023. str. 131-149 doi:10.5117/9789463729758_ch07
CROSBI ID: 1241234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Leaning Images. Čitajući Nastu Rojc i Anu Mušćet
(Leaning Images. Reading Nasta Rojc and Ana Mušćet)
Autori
Križić Roban, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
W.G. Sebald's Artistic Legacies. Memory, Word and Image
Urednik/ci
Kovač, Leonida ; Lerm Hayes, Christa-Maria ; van Rijn, Ilse ; Saloul, Ihab
Izdavač
Amsterdam University Press (AUP)
Grad
Amsterdam
Godina
2023
Raspon stranica
131-149
ISBN
9789463729758
Ključne riječi
Nasta Rojc, Ana Mušćet, mnogostrukost i modernizacija, nesvjesno, arheologija i krajolik, podsjećanje, monarhija
(Nasta Rojc, Ana Mušćet, Multiplicity and Modernization, Unconscious, Archaeology and Landscape, Reminiscent, Monarchy)
Sažetak
Rad je posvećen umjetnici s kraja devetnaestog stoljeća, Nasti Rojc, koja egzistira na periferiji hrvatske umjetničke scene. U njezinom opsežnom dnevniku (1918. – 1919.) moguće je slijediti putovanja Habsburškom monarhijom i Balkanom, dovodeći ih u vezu sa Sebaldovim temama rata i biografijama, kroz čiji “čvrsti stisak” prodiru istraživanja povijesti, feminizma, fotografije i kolaža. Nastin “ušutkani glas” odjekuje u radu suvremene umjetnice Ane Mušćet, koja je u tehnici nefiksiranog kolaža stvorila intimne iskaze, privremeno spajajući materijale i tretirajući ih kao priliku za kontakt. Umjesto fotografiji imanentnog “hvatanja”, ona uzima dijelove fotografija i skica koje su ostale iza Rojc, ali i one prisvojene iz drugih izvora, tvrdeći da prošlost, događaji i činjenice ne postoje, nego samo interpretacija. Red stvari započet Autoportretom s puškom (1912.) Naste Rojc nastavlja se kompleksnom intertekstualnom interpretacijom u djelu Ane Mušćet, kao sklopom putopisa, činjenica, fikcije, slika i teksta. Narativ koji povezuje rad dvije umjetnice obilježen je pogledom „kroz nišan“, od kojih je jedan naslikan, a drugi izgovoren kao svojevrsna prijetnja. Fokus je na “naslanjajućim” slikama koje omogućuju proučavanje prošlosti i prirode propadanja i pada, gubitka i raspada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Etnologija i antropologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Rodni studiji
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-1772 - Teme i aspekti hrvatske fotografije od 19. stoljeća do danas (Ekspozicija) (Križić Roban, Sandra, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sandra Križić Roban
(autor)