Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241118

Komparativna analiza poduke materinskoga jezika u Njemačkoj i Hrvatskoj


Fila Butković, Dora; Rešetar Drvar, Anika
Komparativna analiza poduke materinskoga jezika u Njemačkoj i Hrvatskoj // Od teorije do prakse u jeziku struke, 1 (2016), 207-216 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1241118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komparativna analiza poduke materinskoga jezika u Njemačkoj i Hrvatskoj
(Comparative analysis of national language curricula in Croatia and Germany)

Autori
Fila Butković, Dora ; Rešetar Drvar, Anika

Izvornik
Od teorije do prakse u jeziku struke (1849-9279) 1 (2016); 207-216

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Zajednički europski referentni okvir za jezike, ishodi, jezične vještine na stranim jezicima, nastava materinskog jezika
(Common European framework of reference for languages, outcomes, language skills in a foreign language, national language courses)

Sažetak
ZEROJ u nastavi stranih jezika definira i očekuje ishode u vidu različitih jezičnih vještina i djelovanja koje učenici, a osobito studenti trebaju tako usvojiti kako bi u poslovnom svijetu odmah mogli dobro funkcionirati. Vještine koje ZEROJ traži u Hrvatskoj uvježbavaju nastavnici stranih jezika s dosta poteškoća. Da li na kvalitetu ishoda učenja stranih jezika utječe kvaliteta nastave materinskog jezika pitanje je na koje su autorice odgovorile komparativnom analizom udžbenika materinskog jezika za prvi razred srednje stručne škole u Hrvatskoj i Njemačkoj. Analiza je pokazala da je nastava materinskog jezika u Njemačkoj koncipirana uz pomoć Bloomove taksonomije koja definira konkretne ishode učenja, a koja se koristi i u Hrvatskoj na visokim školama i fakultetima. Analiza je pokazala da je cilj nastave njemačkog jezika kao materinskog jezika učenike osposobiti za participaciju u društvu (kao suvereni građani) i za participaciju u svijetu rada (kao proaktivni zaposlenici). U radu s književnim i neknjiževnim tekstovima cilj je u Njemačkoj izgraditi ličnost svjesnu svojih prava, mogućnosti, ali i odgovornosti. Svi su tekstovi u njemačkim udžbenicima popraćeni mnogobrojnim vježbama te podsjećaju na hrvatske udžbenike za nastavu stranih jezika. Udžbenici za nastavu materinskog jezika u Hrvatskoj donose mnoge činjenice koje nisu obrađene u vježbama za lakše usvajanje i kasniju primjenu u životu. U Njemačkoj se teži osposobljavanju i korištenju znanja i vještina, u Hrvatskoj se govori o stjecanju znanja. Budući da se kurikulumi u Hrvatskoj neće mijenjati još neko vrijeme, a udžbenici ostaju isti, važno je da nastavnici stranih jezika u Hrvatskoj osvijeste problem te određene vještine – ako je potrebno – usvoje prvo na hrvatskom jeziku, a uvježbaju ih kasnije na stranom jeziku. Tako će se, smatraju autorice, povećati učinkovitost poduke, a smanjiti razina frustracije nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dora Fila Butković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fila Butković, Dora; Rešetar Drvar, Anika
Komparativna analiza poduke materinskoga jezika u Njemačkoj i Hrvatskoj // Od teorije do prakse u jeziku struke, 1 (2016), 207-216 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Fila Butković, D. & Rešetar Drvar, A. (2016) Komparativna analiza poduke materinskoga jezika u Njemačkoj i Hrvatskoj. Od teorije do prakse u jeziku struke, 1, 207-216.
@article{article, author = {Fila Butkovi\'{c}, Dora and Re\v{s}etar Drvar, Anika}, year = {2016}, pages = {207-216}, keywords = {Zajedni\v{c}ki europski referentni okvir za jezike, ishodi, jezi\v{c}ne vje\v{s}tine na stranim jezicima, nastava materinskog jezika}, journal = {Od teorije do prakse u jeziku struke}, volume = {1}, issn = {1849-9279}, title = {Komparativna analiza poduke materinskoga jezika u Njema\v{c}koj i Hrvatskoj}, keyword = {Zajedni\v{c}ki europski referentni okvir za jezike, ishodi, jezi\v{c}ne vje\v{s}tine na stranim jezicima, nastava materinskog jezika} }
@article{article, author = {Fila Butkovi\'{c}, Dora and Re\v{s}etar Drvar, Anika}, year = {2016}, pages = {207-216}, keywords = {Common European framework of reference for languages, outcomes, language skills in a foreign language, national language courses}, journal = {Od teorije do prakse u jeziku struke}, volume = {1}, issn = {1849-9279}, title = {Comparative analysis of national language curricula in Croatia and Germany}, keyword = {Common European framework of reference for languages, outcomes, language skills in a foreign language, national language courses} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font