Pregled bibliografske jedinice broj: 1240917
Snimanje glasa kao metoda unapređenja govorne proizvodnje u procesu ovladavanja stranim jezikom
Snimanje glasa kao metoda unapređenja govorne proizvodnje u procesu ovladavanja stranim jezikom // Zbornik radova: Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke, 1 (2022), 78-92 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1240917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Snimanje glasa kao metoda unapređenja govorne
proizvodnje u procesu ovladavanja stranim jezikom
(Sprachaufnahme - eine Technik zur Förderung der
mündlichen Kompetenz im Fremdsprachenerwerb)
Autori
Butković Fila, Dora ; Marković, Margarita
Izvornik
Zbornik radova: Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke (2939-2101) 1
(2022);
78-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
intonacija, izgovor, točnost, voice recording metoda
(Aussprache, Genauigkeit, Intonation, voice recording Technik)
Sažetak
Uvjeti nastave stranoga jezika u okolnostima izazvanima pandemijom COVID-19 pred studente i nastavnike jezika struke postavili su nove i velike izazove, istovremeno potičući istraživanje mogućnosti primjene tehnologije u nastavi stranoga jezika. Usmeno izražavanje kao jedna od osnovnih jezičnih djelatnosti ključnih za ostvarivanje uspješne komunikacije osobito je zapostavljeno u uvjetima e-nastave iz niza razloga, kao što su tehničke poteškoće, velik broj studenata i skraćeno trajanje nastavnoga sata. Jedno od mogućih rješenja za uvježbavanje usmenoga izražavanja je korištenje tehnike snimanja glasa (eng. voice recording). Ovim se radom prikazuje primjena metode snimanja glasa u poučavanju studenata koji, usprkos heterogenosti u razini znanja, raspolažu predznanjem njemačkoga jezika. Studenti su dobili zadatak četiri se puta snimiti kako čitaju transkript dijaloga čija im je izvorna snimka bila stalno dostupna na internetu. Snimanje se provodilo u dvije faze. U prvoj fazi studenti su se koncentrirali na točnost izgovora. Najprije su snimali svoje čitanje bez uvježbavanja (snimka 1), a zatim nakon samostalnoga uvježbavanja riječi i rečenica koje su im stvarale teškoće u izgovoru (snimka 2). U drugoj fazi studenti su imali zadatak ispraviti svoju drugu snimku prema uputama predavačice (ispravak snimke 2) te se na kraju koncentrirati na intonaciju i tečnost govora (snimka 3). Studenti su vodili strukturirane bilješke o procesu uvježbavanja te su u svakoj fazi dobili povratne informacije od predavačica. Cilj vježbe bio je postizanje napretka u govornoj proizvodnji studenata s posebnim naglaskom na razvijanju svijesti o točnosti izgovorenoga. Rezultati rada upućuju na mogućnosti i ograničenja daljnje upotrebe navedene metode u procesu ovladavanja stranim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Libertas