Pregled bibliografske jedinice broj: 1240801
Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza
Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 3; 147-170 doi:10.30754/vbh.65.3.994 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1240801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih
obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine:
bibliometrijska analiza
(Trends and patterns in research regarding open
educational resources between 2018 and 2022: a
bibliometric analysis)
Autori
Papić, Anita
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 65
(2022), 3;
147-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
bibliometrijska analiza ; otvoreni obrazovni resursi ; vizualizacija podataka
(bibliometric analysis ; data visualisation ; open educational resources ; OER)
Sažetak
Cilj. Cilj je rada istražiti trendove i obrasce u globalnom znanstvenom istraživanju otvorenih obrazovnih resursa (Open Educational resources – OER) od 2018. do 2022. godine kako bi se došlo do najnovijih relevantnih spoznaja važnih i korisnih ne samo znanstvenicima i nastavnicima koji se bave otvorenim obrazovnim resursima nego cijeloj akademskoj zajednici, kao i donositeljima političkih odluka u okviru obrazovnih politika. Pristup/metodologija/dizajn. Sukladno unaprijed defi niranoj strategiji pretraživanja selektiran je za istraživanje relevantan korpus bibliografskih jedinica u bazama podataka Web of Science i Scopus. Kako bi se odgovorilo na postavljena istraživačka pitanja u radu je korištenjem skupa standardnih bibliometrijskih metoda provedena bibliometrijska analiza koja se temeljila na sljedećih šest pokazatelja: godina objave, distribucija po državama, distribucija po institucijama, časopisi, autori i ključne riječi. Na temelju odabranih ekstrahiranih podataka iz baza podataka Web of Science i Scopus pripremljena je vizualizacija rezultata u alatu VoSViewer. Rezultati. U pandemijskoj 2020. godini zanimanje stručne i znanstvene zajednice za OER-e dosegnulo je svoj vrhunac, odnosno zabilježen je nagli porast globalnih istraživanja vezanih uz OER-e. Na temelju rezultata istraživanja uočeno je da je najproduktivniji autor bio Daniel Burgos, najproduktivnija institucija bila je The Open University, najproduktivnija država bio je SAD, a najproduktivniji časopis bio je International Review of Research in Open and Distance Learning. Na temelju rezultata istraživanja uočena su tri intenzivnija trenda kolaboracije u vidu citiranja i koautorstva među: (1) kineskim i španjolskim autorima, (2) turskim i američkim autorima i (3) južnoafričkim i američkim autorima. Originalnost/vrijednost. Originalnost rada sastoji se u tome što rad daje uvid u trendove i obrasce u globalnom znanstvenom istraživanju otvorenih obrazovnih resursa u razdoblju neposredno prije te razdoblju tijekom same globalne pandemije uzrokovane bolešću COVID-19 koja je nesumnjivo dovela do naglog zaokreta obrazovanja na svim razinama prema ubrzanoj digitalnoj transformaciji te izvršila značajan utjecaj na postavljanje otvorenih obrazovnih resursa u središte pozornosti kako nastavnika tako i znanstvenika te šire javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-2020-1-HR01-KA226-HE-094685 - Digitalno obrazovanje u kriznim situacijama: vrijeme u kojem nema alternative (DECriS) (Bosančić, Boris, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Anita Papić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus