Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1240801

Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza


Papić, Anita
Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 3; 147-170 doi:10.30754/vbh.65.3.994 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1240801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza
(Trends and patterns in research regarding open educational resources between 2018 and 2022: a bibliometric analysis)

Autori
Papić, Anita

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 65 (2022), 3; 147-170

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
bibliometrijska analiza ; otvoreni obrazovni resursi ; vizualizacija podataka
(bibliometric analysis ; data visualisation ; open educational resources ; OER)

Sažetak
Cilj. Cilj je rada istražiti trendove i obrasce u globalnom znanstvenom istraživanju otvorenih obrazovnih resursa (Open Educational resources – OER) od 2018. do 2022. godine kako bi se došlo do najnovijih relevantnih spoznaja važnih i korisnih ne samo znanstvenicima i nastavnicima koji se bave otvorenim obrazovnim resursima nego cijeloj akademskoj zajednici, kao i donositeljima političkih odluka u okviru obrazovnih politika. Pristup/metodologija/dizajn. Sukladno unaprijed defi niranoj strategiji pretraživanja selektiran je za istraživanje relevantan korpus bibliografskih jedinica u bazama podataka Web of Science i Scopus. Kako bi se odgovorilo na postavljena istraživačka pitanja u radu je korištenjem skupa standardnih bibliometrijskih metoda provedena bibliometrijska analiza koja se temeljila na sljedećih šest pokazatelja: godina objave, distribucija po državama, distribucija po institucijama, časopisi, autori i ključne riječi. Na temelju odabranih ekstrahiranih podataka iz baza podataka Web of Science i Scopus pripremljena je vizualizacija rezultata u alatu VoSViewer. Rezultati. U pandemijskoj 2020. godini zanimanje stručne i znanstvene zajednice za OER-e dosegnulo je svoj vrhunac, odnosno zabilježen je nagli porast globalnih istraživanja vezanih uz OER-e. Na temelju rezultata istraživanja uočeno je da je najproduktivniji autor bio Daniel Burgos, najproduktivnija institucija bila je The Open University, najproduktivnija država bio je SAD, a najproduktivniji časopis bio je International Review of Research in Open and Distance Learning. Na temelju rezultata istraživanja uočena su tri intenzivnija trenda kolaboracije u vidu citiranja i koautorstva među: (1) kineskim i španjolskim autorima, (2) turskim i američkim autorima i (3) južnoafričkim i američkim autorima. Originalnost/vrijednost. Originalnost rada sastoji se u tome što rad daje uvid u trendove i obrasce u globalnom znanstvenom istraživanju otvorenih obrazovnih resursa u razdoblju neposredno prije te razdoblju tijekom same globalne pandemije uzrokovane bolešću COVID-19 koja je nesumnjivo dovela do naglog zaokreta obrazovanja na svim razinama prema ubrzanoj digitalnoj transformaciji te izvršila značajan utjecaj na postavljanje otvorenih obrazovnih resursa u središte pozornosti kako nastavnika tako i znanstvenika te šire javnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-2020-1-HR01-KA226-HE-094685 - Digitalno obrazovanje u kriznim situacijama: vrijeme u kojem nema alternative (DECriS) (Bosančić, Boris, EK ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Anita Papić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.hkdrustvo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Papić, Anita
Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 3; 147-170 doi:10.30754/vbh.65.3.994 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Papić, A. (2022) Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (3), 147-170 doi:10.30754/vbh.65.3.994.
@article{article, author = {Papi\'{c}, Anita}, year = {2022}, pages = {147-170}, DOI = {10.30754/vbh.65.3.994}, keywords = {bibliometrijska analiza, otvoreni obrazovni resursi, vizualizacija podataka}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.65.3.994}, volume = {65}, number = {3}, issn = {0507-1925}, title = {Trendovi i obrasci u istra\v{z}ivanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza}, keyword = {bibliometrijska analiza, otvoreni obrazovni resursi, vizualizacija podataka} }
@article{article, author = {Papi\'{c}, Anita}, year = {2022}, pages = {147-170}, DOI = {10.30754/vbh.65.3.994}, keywords = {bibliometric analysis, data visualisation, open educational resources, OER}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.65.3.994}, volume = {65}, number = {3}, issn = {0507-1925}, title = {Trends and patterns in research regarding open educational resources between 2018 and 2022: a bibliometric analysis}, keyword = {bibliometric analysis, data visualisation, open educational resources, OER} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font