Pregled bibliografske jedinice broj: 1240734
Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela
Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1240734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno
poslovanje primjenom Hofstedeova modela
(90 / 5.000
Rezultati prijevoda
Rezultat prijevoda
Research on cultural influence on the
international
business using Hofstede's model)
Autori
Levak, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
04.10
Godina
2022
Stranica
86
Mentor
Merkaš, Zvonko
Ključne riječi
kultura, međunarodno poslovanje, dimenzije nacionalne kulture, distanca moći.
(Culture, International Business, Dimensions of National Culture, Distance of Power)
Sažetak
U današnje doba multinacionalnih korporacija i globalizma, poznavanje kulturoloških značajki pojedinih zemalja bitno je za svaku tvrtku koja želi unaprijediti i proširiti svoje poslovanje izvan nacionalnih granica. Kako bi se uspješno prilagodilo tržištu, nužno je razviti određenu kulturalnu inteligenciju, koja podrazumijeva upoznavanje s kulturnim vrijednostima različitih zemalja. Međunarodno poslovanje nužno podrazumijeva suradnju između različitih zemalja, pa time i kultura, čiji se utjecaj na samo poslovanje može izmjeriti modelom kojeg je razvio Gerard Hendrik Hofstede, nizozemski socijalni psiholog poznat po istraživanjima međukulturalnih grupa i organizacija. U skladu s njegovim istraživanjima, kojima se dijelom bavi i ovaj rad, dimenzije nacionalne kulture su: distanca moći, izbjegavanje nesigurnosti, individualizam nasuprot kolektivizmu, maskulinitet nasuprot feminitetu i vremenski horizont ciljeva. Svaku od tih dimenzija moguće je izmjeriti u svakoj zemlji svijeta, a one nam pomažu ustvrditi način na koji pojedina kultura shvaća svijet, a time i samo poslovanje. Na primjeru distance moći, koja se definira kao mjera u kojoj manje moćni dijelovi društva unutar institucija (bilo da se radi o bazičnoj instituciji kao što je obitelj ili o radnom mjestu) prihvaćaju da je moć nejednako raspodijeljena u društvu kao normalnu činjenicu, želimo dokazati koliko su kulture različite i kako to može utjecati na međunarodno poslovanje. Kulturalne su razlike jasno vidljive čak i u zemljama koje su geografski vrlo blizu, pa će se istraživanje fokusirati na nekoliko zemalja jugoistočne Europe i načinima na koje odabrana dimenzija kulture utječe na međusobno poslovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti