Pregled bibliografske jedinice broj: 1240723
Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi
Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 38-40 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1240723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi
(Violence among preschool and early school age children)
Autori
Dragoslavić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
/ Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 38-40
ISBN
978-953-8371-09-7
Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
edukacija, odgojitelji, suradnja, učitelji, vršnjačko nasilje
(education, cooperation, kindergarten teachers, peer violence, school teachers)
Sažetak
Polaskom u vrtić, a potom i školu, djeca stječu prva socijalna iskustva izvan obiteljskog okružja i tada osobito važni postaju vršnjački odnosi. U suvremenim znanstvenim istraživanjima to je prepoznato, ali se u njima ističe pozitivan ili negativan smjer djelovanja vršnjačkih odnosa na razvoj pojedinca. Negativni odnosi, nasuprot pozitivnima i prijateljskima, podrazumijevaju otežanu komunikaciju, nepoštivanje i neprihvaćanje međusobnih različitosti te učestale sukobe. Ekstremno negativnim oblikom ponašanja smatra se nasilje određeno kao oblik agresivnog, namjernog, ponavljajućeg ponašanja zasnovanog na disbalansu moći s ciljem nanošenja boli ili štete vršnjaku koji se ne može sam ili sama obraniti ili zaštititi (Bilić, 2018 ; Bjereld, Daneback i Mishna, 2019 ; Olweus, 1998). Iako su, kada je riječ o vršnjačkom nasilju, istraživači uglavnom usmjereni na ispitivanje raširenosti i uloge različitih individualnih te okolinskih čimbenika tijekom srednjeg djetinjstva i adolescencije, recentna istraživanja pokazuju kako je ono prisutno i među djecom predškolske i rane školske dobi (Aslan, 2018 ; Kocer i Akduman, 2019 ; Krygsman i Vaillancourt, 2019 ; Swit i Slater, 2021 ; Vlachou i Andreou, 2013). Cilj je ovog rada, na osnovi recentne literature i provedenog kvalitativnog istraživanja, analizirati stavove, iskustva i izazove s kojima se u slučajevima nasilja među djecom suočavaju odgojitelji i učitelji te ukazati na moguće poticaje za promjene u njihovom radu. Kako bi se ovaj problem promortio cjelovito i u skladu s Bronfenbrennerovom teorijom ekoloških sustava, u istraživanju su sudjelovali ravnatelji vrtića i škola (N = 2), odgojitelji (N = 8), učitelji (N = 8) i roditelji (N = 8), a za prikupljanje podataka korišten je polustrukturirani intervju. Dobiveni rezultati ukazuju na prijeku potrebu za osiguravanjem kvalitetne suradnje na relaciji obitelj – vrtić – škola te kontinuiranom edukacijom odgojno-obrazovnih djelatnika za rad na slučajevima vršnjačkoga nasilja jer se na taj način najučinkovitije može doprinijeti smanjivanju te negativne pojave među djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)