Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1240723

Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi


Dragoslavić, Marijana
Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 38-40 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1240723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi
(Violence among preschool and early school age children)

Autori
Dragoslavić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 38-40

ISBN
978-953-8371-09-7

Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
edukacija, odgojitelji, suradnja, učitelji, vršnjačko nasilje
(education, cooperation, kindergarten teachers, peer violence, school teachers)

Sažetak
Polaskom u vrtić, a potom i školu, djeca stječu prva socijalna iskustva izvan obiteljskog okružja i tada osobito važni postaju vršnjački odnosi. U suvremenim znanstvenim istraživanjima to je prepoznato, ali se u njima ističe pozitivan ili negativan smjer djelovanja vršnjačkih odnosa na razvoj pojedinca. Negativni odnosi, nasuprot pozitivnima i prijateljskima, podrazumijevaju otežanu komunikaciju, nepoštivanje i neprihvaćanje međusobnih različitosti te učestale sukobe. Ekstremno negativnim oblikom ponašanja smatra se nasilje određeno kao oblik agresivnog, namjernog, ponavljajućeg ponašanja zasnovanog na disbalansu moći s ciljem nanošenja boli ili štete vršnjaku koji se ne može sam ili sama obraniti ili zaštititi (Bilić, 2018 ; Bjereld, Daneback i Mishna, 2019 ; Olweus, 1998). Iako su, kada je riječ o vršnjačkom nasilju, istraživači uglavnom usmjereni na ispitivanje raširenosti i uloge različitih individualnih te okolinskih čimbenika tijekom srednjeg djetinjstva i adolescencije, recentna istraživanja pokazuju kako je ono prisutno i među djecom predškolske i rane školske dobi (Aslan, 2018 ; Kocer i Akduman, 2019 ; Krygsman i Vaillancourt, 2019 ; Swit i Slater, 2021 ; Vlachou i Andreou, 2013). Cilj je ovog rada, na osnovi recentne literature i provedenog kvalitativnog istraživanja, analizirati stavove, iskustva i izazove s kojima se u slučajevima nasilja među djecom suočavaju odgojitelji i učitelji te ukazati na moguće poticaje za promjene u njihovom radu. Kako bi se ovaj problem promortio cjelovito i u skladu s Bronfenbrennerovom teorijom ekoloških sustava, u istraživanju su sudjelovali ravnatelji vrtića i škola (N = 2), odgojitelji (N = 8), učitelji (N = 8) i roditelji (N = 8), a za prikupljanje podataka korišten je polustrukturirani intervju. Dobiveni rezultati ukazuju na prijeku potrebu za osiguravanjem kvalitetne suradnje na relaciji obitelj – vrtić – škola te kontinuiranom edukacijom odgojno-obrazovnih djelatnika za rad na slučajevima vršnjačkoga nasilja jer se na taj način najučinkovitije može doprinijeti smanjivanju te negativne pojave među djecom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marijana Dragoslavić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

bd34a94a5e.clvaw-cdnwnd.com

Citiraj ovu publikaciju:

Dragoslavić, Marijana
Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 38-40 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Dragoslavić, M. (2022) Nasilje među djecom predškolske i rane školske dobi. U: Borovac, T. & Somolanji Tokić, I. (ur.)1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Dragoslavi\'{c}, Marijana}, year = {2022}, pages = {38-40}, keywords = {edukacija, odgojitelji, suradnja, u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, isbn = {978-953-8371-09-7}, title = {Nasilje me\dju djecom pred\v{s}kolske i rane \v{s}kolske dobi}, keyword = {edukacija, odgojitelji, suradnja, u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dragoslavi\'{c}, Marijana}, year = {2022}, pages = {38-40}, keywords = {education, cooperation, kindergarten teachers, peer violence, school teachers}, isbn = {978-953-8371-09-7}, title = {Violence among preschool and early school age children}, keyword = {education, cooperation, kindergarten teachers, peer violence, school teachers}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font