Pregled bibliografske jedinice broj: 1240715
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije // Psihologijske teme, 31 (2022), 3; 721-742 doi:10.31820/pt.31.3.13 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1240715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profili ciljnih orijentacija i strategije
samoregulacije motivacije
(Achievement Goal Orientation Profiles and Strategies
for the Self-Regulation of Motivation)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 31
(2022), 3;
721-742
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacija ; samoregulacija ; strategije ; ciljne orijentacije ; profili ciljnih orijentacija
(motivation ; self-regulation ; strategies ; achievement goal orientations ; achievement goal orientation profiles)
Sažetak
Cilj je ovoga rada bio identificirati profile ciljnih orijentacija studenata i ispitati razlike u učestalosti korištenja specifičnih strategija samoregulacije motivacije između studenata različitih profila ciljnih orijentacija. Istraživanje je provedeno na uzorku od 290 studenata nastavničkih studija primjenom upitnika. Analizom latentnih profila identificirane su četiri grupe studenata različitih profila ciljnih orijentacija: niskoorijentirani na uspjeh (21.3 %), prosječni (45.8 %), orijentirani na učenje (25.3 %) i orijentirani na uspjeh (7.6 %). Rezultati pokazuju da su studenti s motivacijski nepovoljnijim profilima (niskoorijentirani na uspjeh, prosječni) općenito manje skloni koristiti strategije regulacije motivacije. Iako studenti koji su orijentirani na učenje i studenti koji su orijentirani na uspjeh većinu ispitanih strategija koriste podjednako često, studenti koji su orijentirani na učenje češće koriste strategije regulacije vrijednosti i situacijskoga interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-durstv-18-191 - Osobne i kontekstualne odrednice učenja i poučavanja različitih uzrasnih skupina (Kolić-Vehovec, Svjetlana, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- EBSCO
- DOAJ
- ProQuest
- ERIH PLUS
- Hrčak