Pregled bibliografske jedinice broj: 1240268
Upravljanje otporom ljudi u provedbi digitalne transformacije poslovanja
Upravljanje otporom ljudi u provedbi digitalne transformacije poslovanja // ZBORNIK RADOVA 2. MEĐUNARODNE ZNANSTVENO-STRUČNE KONFERENCIJE: MIGRACIJE I IDENTITET: KULTURA, EKONOMIJA, DRŽAVA_ SVEZAK III – ZNANSTVENO-STRUČNA KNJIGA: POVIJESNI I SUVREMENI ASPEKTI MIGRACIJA / Perić Kaselj, Marina (ur.).
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN) ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), Razred za prirodne znanosti, 2022. str. 755-773
CROSBI ID: 1240268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje otporom ljudi u provedbi digitalne
transformacije poslovanja
(Managing people’s resistance in implementing digital
business transformation)
Autori
Perkov, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
ZBORNIK RADOVA 2. MEĐUNARODNE ZNANSTVENO-STRUČNE KONFERENCIJE: MIGRACIJE I IDENTITET: KULTURA, EKONOMIJA, DRŽAVA_ SVEZAK III – ZNANSTVENO-STRUČNA KNJIGA: POVIJESNI I SUVREMENI ASPEKTI MIGRACIJA
Urednik/ci
Perić Kaselj, Marina
Izdavač
Institut za migracije i narodnosti (IMIN) ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), Razred za prirodne znanosti
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
755-773
ISBN
978-953-6028-56-6
Ključne riječi
digitalna transformacija ; upravljanje promjenama ; uzroci otpora ;
(digital transformation ; change management ; causes of resistance ;)
Sažetak
Digitalna transformacija se kao jedna je od najvažnijih promjena u današnjem globalno umreženom svijetu povezuje s područjima produktivnosti, praksom upravljanja, inovacijama, rastom, tržištem rada i posljedično s migracijama. Osim tehnoloških, ova radikalna promjena, dakle, obuhvaća ekonomske, strateške, kulturne, demografske i druge aspekte. No, zbog otpora ljudi, nesposobnosti provoditelja, neodgovarajuće komunikacije i niza drugih razloga, inicijative za promjene uspijevaju tek u 20-30 posto slučajeva. Cilj rada je obrazložiti značaj i ulogu digitalne transformacije kao korjenite promjene koja je neophodna za ostvarenje konkurentske prednosti i zacrtanih poslovnih rezultata suvremene organizacije. Osnovna hipoteza rada je da usredotočenost menadžmenta na ljude i upravljanje otporom promjenama, na rješavanje strateških problema kao i na prevladavanje tehnoloških ograničenja, dovodi do uspješne provedbe digitalne transformacije poslovanja. Primarni izvori dobiveni su putem empirijskog istraživanja provedenog anketiranjem 252 zaposlenika iz 5 dioničkih društava odabrane velike hrvatske proizvođačke grupacije u području energetike i transporta. Istražene su pojedine dimenzije procesa provedbe digitalne transformacije koja je upravo u tijeku. Iz rezultata istraživanja proizlazi da su „uključivanje svih zaposlenih“ i „jasno komuniciranje željenih ciljeva“ među najvažnijim pretpostavkama za uspjeh iniciranih promjena, a najčešći uzrok otpora jest „mijenjanje ustaljenih navika“ (29 posto). Samo 16 posto ispitanika je zadovoljno dinamikom uvođenja promjena, a tek desetina ih smatra da su postignuti planirani ishodi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija