Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1240252

Položaj žena kroz elemente filmskih ekranizacija Ane Karenjine


Paulina Ciumacenco, Tereza
Položaj žena kroz elemente filmskih ekranizacija Ane Karenjine, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za rusistiku, Zadar


CROSBI ID: 1240252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Položaj žena kroz elemente filmskih ekranizacija Ane Karenjine
(Women's position through the elements of film adaptations of Anna Karenina)

Autori
Paulina Ciumacenco, Tereza

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za rusistiku

Mjesto
Zadar

Datum
30.09

Godina
2017

Stranica
41

Mentor
Pandžić, Maja

Ključne riječi
ekranizacija, oblici filmskog zapisa, položaj žena, Ana Karenjina, inferiornost žena, patrijarhalno društvo
(adaptation, film parts, women's position, Anna Karenina, women's inferiority, patriarchal society)

Sažetak
Ovim diplomskim radom analiziran je položaj žena u društvu 19. stoljeća kroz ekranizacije ruskog romana Ana Karenjina. Glavni ciljevi analize i usporedbe američke i ruske ekranizacije istoimenog romana bili su prikazati u kojoj mjeri se isticala podređenost žena te kojim se sve oblicima filmskog zapisa to prikazalo na ekranu. Kako bi postao priznat kao vrsta umjetnosti, film je prošao složen razvojni proces, no njegov potencijal i prednosti koje ima u usporedbi s drugim oblicima umjetnosti, s vremenom su ipak prepoznati. Analiza filmskih elemenata poput kadrova, planova, kutova snimanja i stanja kamere, pokazala je učestalost prizora ženske podređenosti koji zrcale položaj žene u društvu. Patrijarhalni društveni i bračni okovi, koje su žene nosile u svojim srcima, mislima, domovima, posteljama i kazalištima, ograničavali su im slobodu te su primjeri njihovih navodnih slabosti. Postupci Ane Karenjine, koja se pokušava osloboditi normi i narušava sklad braka, potresaju same temelje tradicionalnog društva, zbog čega je naposljetku kažnjena. Oblicima filmskog zapisa redatelji su istaknuli njezinu inferiornost, a krajem na tračnicama prikazali njezinu sudbinu. Među više od trideset ekranizacija Ane Karenjine i nekoliko happy endova, Rose i Solovjov su pogubnim završetkom, posebice detaljima odsječene ruke, Aninog i konjskog oka, prikazali ženski podređeni položaj koji diktira njihovom sudbinom. Iskorak koji je uradila žena patrijarhalno društvo je okrutno osudilo, a taj put od čestitosti supruge i majke do izopćenice, američki i ruski redatelji su detaljno prikazali upravo filmskom umjetnošću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Maja Pandžić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Paulina Ciumacenco, Tereza
Položaj žena kroz elemente filmskih ekranizacija Ane Karenjine, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za rusistiku, Zadar
Paulina Ciumacenco, T. (2017) 'Položaj žena kroz elemente filmskih ekranizacija Ane Karenjine', diplomski rad, diplomski, Odjel za rusistiku, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Paulina Ciumacenco, Tereza}, year = {2017}, pages = {41}, keywords = {ekranizacija, oblici filmskog zapisa, polo\v{z}aj \v{z}ena, Ana Karenjina, inferiornost \v{z}ena, patrijarhalno dru\v{s}tvo}, title = {Polo\v{z}aj \v{z}ena kroz elemente filmskih ekranizacija Ane Karenjine}, keyword = {ekranizacija, oblici filmskog zapisa, polo\v{z}aj \v{z}ena, Ana Karenjina, inferiornost \v{z}ena, patrijarhalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Paulina Ciumacenco, Tereza}, year = {2017}, pages = {41}, keywords = {adaptation, film parts, women's position, Anna Karenina, women's inferiority, patriarchal society}, title = {Women's position through the elements of film adaptations of Anna Karenina}, keyword = {adaptation, film parts, women's position, Anna Karenina, women's inferiority, patriarchal society}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font