Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1240097

Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj


Šešan, Helga
Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1240097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj
(THE LARGEST RETAIL CHAINS IN REPUBLIC OF CROATIA)

Autori
Šešan, Helga

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
30.06

Godina
2021

Stranica
33

Mentor
Ćosić, Draženka

Ključne riječi
maloprodajni lanci
(retail)

Sažetak
Maloprodajni lanac predstavlja tvrtku koja se sastoji od višestrukih maloprodajnih jedinica pod zajedničkim vlasništvom i obično ima centralizirane neke odluke u određivanju i provođenju strategije Koncentracija u gospodarstvu je dovela i do stvaranja velikih međunarodnih maloprodajnih lanaca, koji, zajedno s drugim sudionicima marketinških kanala, stvaraju tzv. vertikalne marketinške sustave. Važnost velikih maloprodajnih lanaca koji se međunarodno šire ogleda se u tome što oni mogu integrirati i sve razine ispred njih (proizvođače i tržišne posrednike) i tako usmjeravati i razvijati i samu proizvodnju, a u tome smislu vertikalnog povezivanja nastaju onda tzv. opskrbni lanci (eng. supply chain), odnosno vrijednosni lanci (engl. value chain). Da bi se povezao s osnovnom grupom kupaca, jedna od karakteristika koju maloprodajni lanac mora imati je jasna vizija. Što tvrtka nudi, tko je njihovo ciljno tržište i vrijednost proizvoda ili usluge kupcu mora biti jasno. Maloprodajni lanac prodaje proizvode ili usluge koji odgovaraju potrebama kupaca, a fizički sadržaji, cijene, proizvodi i korisnička usluga razlikuju jedan maloprodajni lanac od drugog. Razvoj trgovačkih lanaca u Hrvatskoj započeo je širenjem manjih maloprodajnih trgovina društvenog vlasništva 1950-ih i 1960-ih, kao što su Konzum, Diona, Prehrana, Nama i ostali regionalni lanci. U današnje vrijeme, strani trgovački lanci na području Hrvatske u velikoj mjeri kupcima nude niže cijene od domaćih trgovačkih lanaca, dok domaći trgovački lanci više ističu kvalitetu proizvoda i domaće podrijetlo. U radu je napravljena analiza najvećih maloprodajnih lanaca u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Libertas

Profili:

Avatar Url Draženka Ćosić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šešan, Helga
Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
Šešan, H. (2021) 'Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj', diplomski rad, preddiplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}e\v{s}an, Helga}, year = {2021}, pages = {33}, keywords = {maloprodajni lanci}, title = {Najve\'{c}i maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj}, keyword = {maloprodajni lanci}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}e\v{s}an, Helga}, year = {2021}, pages = {33}, keywords = {retail}, title = {THE LARGEST RETAIL CHAINS IN REPUBLIC OF CROATIA}, keyword = {retail}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font