Pregled bibliografske jedinice broj: 1240097
Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj
Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1240097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najveći maloprodajni lanci u Republici Hrvatskoj
(THE LARGEST RETAIL CHAINS
IN REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Šešan, Helga
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2021
Stranica
33
Mentor
Ćosić, Draženka
Ključne riječi
maloprodajni lanci
(retail)
Sažetak
Maloprodajni lanac predstavlja tvrtku koja se sastoji od višestrukih maloprodajnih jedinica pod zajedničkim vlasništvom i obično ima centralizirane neke odluke u određivanju i provođenju strategije Koncentracija u gospodarstvu je dovela i do stvaranja velikih međunarodnih maloprodajnih lanaca, koji, zajedno s drugim sudionicima marketinških kanala, stvaraju tzv. vertikalne marketinške sustave. Važnost velikih maloprodajnih lanaca koji se međunarodno šire ogleda se u tome što oni mogu integrirati i sve razine ispred njih (proizvođače i tržišne posrednike) i tako usmjeravati i razvijati i samu proizvodnju, a u tome smislu vertikalnog povezivanja nastaju onda tzv. opskrbni lanci (eng. supply chain), odnosno vrijednosni lanci (engl. value chain). Da bi se povezao s osnovnom grupom kupaca, jedna od karakteristika koju maloprodajni lanac mora imati je jasna vizija. Što tvrtka nudi, tko je njihovo ciljno tržište i vrijednost proizvoda ili usluge kupcu mora biti jasno. Maloprodajni lanac prodaje proizvode ili usluge koji odgovaraju potrebama kupaca, a fizički sadržaji, cijene, proizvodi i korisnička usluga razlikuju jedan maloprodajni lanac od drugog. Razvoj trgovačkih lanaca u Hrvatskoj započeo je širenjem manjih maloprodajnih trgovina društvenog vlasništva 1950-ih i 1960-ih, kao što su Konzum, Diona, Prehrana, Nama i ostali regionalni lanci. U današnje vrijeme, strani trgovački lanci na području Hrvatske u velikoj mjeri kupcima nude niže cijene od domaćih trgovačkih lanaca, dok domaći trgovački lanci više ističu kvalitetu proizvoda i domaće podrijetlo. U radu je napravljena analiza najvećih maloprodajnih lanaca u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija