Pregled bibliografske jedinice broj: 1240024
RAZVOJ VJEŠTINE MIKROSKOPIRANJA I PREPOZNAVANJA RAZLIČITIH BIOLOŠKIH STRUKTURA KROZ ETWINNING PROJEKT „SVIJET POD MIKROSKOPOM“
RAZVOJ VJEŠTINE MIKROSKOPIRANJA I PREPOZNAVANJA RAZLIČITIH BIOLOŠKIH STRUKTURA KROZ ETWINNING PROJEKT „SVIJET POD MIKROSKOPOM“ // ZBORNIK SAŽETAKA 14. HRVATSKOG BIOLOŠKOG KONGRESA s međunarodnim sudjelovanjem / Caput Mihalić, Katarina ; Mičetić Stanković, Vlatka ; Urlić, Inga ; Mešić, Armin ; Kružić, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2022. str. 267-268 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1240024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZVOJ VJEŠTINE MIKROSKOPIRANJA I PREPOZNAVANJA
RAZLIČITIH BIOLOŠKIH STRUKTURA KROZ ETWINNING
PROJEKT „SVIJET POD MIKROSKOPOM“
(DEVELOPMENT OF MICROSCOPY SKILLS AND RECOGNITION
OF DIFFERENT BIOLOGICAL STRUCTURES THROUGH THE
ETWINNING PROJECT "THE WORLD UNDER THE MICROSCOPE")
Autori
Vlahović, Diana ; Čiček, Martina ; Mitić, Božena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
ZBORNIK SAŽETAKA 14. HRVATSKOG BIOLOŠKOG KONGRESA s međunarodnim sudjelovanjem
/ Caput Mihalić, Katarina ; Mičetić Stanković, Vlatka ; Urlić, Inga ; Mešić, Armin ; Kružić, Petar - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2022, 267-268
Skup
14. Hrvatski Biološki Kongres
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 12.10.2022. - 16.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mikroskopski preparati, edukacija, osnovna škola, anketa
(microscopic preparation, education, primary school student, questionnaire)
Sažetak
Razvoj vještine mikroskopiranja i prepoznavanja različitih bioloških struktura tijekom provedbe eTwinning projekta “Svijet pod mikroskopom” uključivao je promatranje različitih mikroskopskih uzoraka i preparata, bilježenja opažanja i zaključivanje temeljem opaženog. Cilj istraživanja bio je utvrditi koliki postotak od ukupnog broja ispitivanih učenika po završetku projekta može samostalno prepoznati različite uzorke mikroskopskih preparata, kao i povezati pojedine stanične strukture s njihovim ulogama u stanici. Podaci su prikupljeni Microsoft Forms anketom u OŠ Bogumila Tonija u Samoboru i OŠ Augusta Šenoe u Zagrebu. U anketi su sudjelovala 202 učenika od 6. do 8. razreda. Rezultati ankete pokazuju pravilno prepoznavanje različitih uzoraka mikroskopskih preparata, kao i točno povezivanje pojedinih staničnih struktura s njihovim ulogama u stanici u rasponu od 50-93%. Od ukupnog broja ispitanika kloroplaste je prepoznalo 72% te ih pravilno opisalo kao strukture koje upijaju Sunčevu energiju i stvaraju šećer. Dio krila kukca prepoznalo je 64% ispitanika. Jezgru unutar stanice luka prepoznalo je 63% ispitanika te je u otvorenom odgovoru navelo odgovornom za upravljanje radom stanice. 80% ispitanika prepoznaje škrobna zrnca u plodu banane, dok 53% prepoznaje crnu plijesan. Tučak prepoznaje 65% ispitanika, a pelud čak 93% ispitanika. Na kraju istraživanja učenici su procijenili osobni razvoj vještine mikroskopiranja, sposobnost promatranja i prepoznavanja bioloških struktura te zaključivanja na temelju promatranog ocjenom vrlo dobar (3.99) na procjenskoj skali od 1-5. Time se primjena usvojenih vještina tijekom eTwinning projekta „Svijet pod mikroskopom“ pokazala kao vrlo vrijedan poticaj usvajanju bioloških sadržaja te povećanom zanimanju za slične buduće školske projekte.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb