Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 12400

Vizualnost i zvuk u nastavi jezika


Pavelin, Bogdanka
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika // SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema, 8 (1995), 2; 79-86 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 12400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika
(The visual and sound presentation in the foreign language teaching)

Autori
Pavelin, Bogdanka

Izvornik
SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema (0353-2704) 8 (1995), 2; 79-86

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vizualnost ; jezik ; posturomimogestualnost
(visual presentation ; language ; posturomymogestuality)

Sažetak
Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim dojmom kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualnom prezentacijom sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "pohvatati", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevim aza početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. Bilo da se radilo o prvom ili drugom aspektu vizualni element je tijesno vezan uz prateći zvuk. Stoga nastavnik u razredu mora voditi računa o vizualnom dojmu kojeg svojim pokretima ostavlja na učenika. Moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom omogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Bogdanka Pavelin Lešić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavelin, Bogdanka
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika // SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema, 8 (1995), 2; 79-86 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Pavelin, B. (1995) Vizualnost i zvuk u nastavi jezika. SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema, 8 (2), 79-86.
@article{article, author = {Pavelin, Bogdanka}, year = {1995}, pages = {79-86}, keywords = {vizualnost, jezik, posturomimogestualnost}, journal = {SUVAG : \v{c}asopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema}, volume = {8}, number = {2}, issn = {0353-2704}, title = {Vizualnost i zvuk u nastavi jezika}, keyword = {vizualnost, jezik, posturomimogestualnost} }
@article{article, author = {Pavelin, Bogdanka}, year = {1995}, pages = {79-86}, keywords = {visual presentation, language, posturomymogestuality}, journal = {SUVAG : \v{c}asopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema}, volume = {8}, number = {2}, issn = {0353-2704}, title = {The visual and sound presentation in the foreign language teaching}, keyword = {visual presentation, language, posturomymogestuality} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font