Pregled bibliografske jedinice broj: 12400
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika // SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema, 8 (1995), 2; 79-86 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 12400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika
(The visual and sound presentation in the foreign language teaching)
Autori
Pavelin, Bogdanka
Izvornik
SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema (0353-2704) 8
(1995), 2;
79-86
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vizualnost ; jezik ; posturomimogestualnost
(visual presentation ; language ; posturomymogestuality)
Sažetak
Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim dojmom kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualnom prezentacijom sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "pohvatati", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevim aza početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. Bilo da se radilo o prvom ili drugom aspektu vizualni element je tijesno vezan uz prateći zvuk. Stoga nastavnik u razredu mora voditi računa o vizualnom dojmu kojeg svojim pokretima ostavlja na učenika. Moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom omogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti