Pregled bibliografske jedinice broj: 1239991
Planiranje stvaralačkih zadataka u nastavi hrvatskoga jezika kao dio portreta kreativnog nastavnika
Planiranje stvaralačkih zadataka u nastavi hrvatskoga jezika kao dio portreta kreativnog nastavnika // Slavica Wratislaviensia, CLXXVI (2022), 4110; 139-155 doi:10.19195/0137-1150.176.11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1239991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Planiranje stvaralačkih zadataka u nastavi
hrvatskoga jezika kao dio portreta kreativnog
nastavnika
(Planning creative tasks in Croatian language
teaching as part ofacreative teacher’s portrait)
Autori
Bjedov, Vesna
Izvornik
Slavica Wratislaviensia (0239-6661) CLXXVI
(2022), 4110;
139-155
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osobine kreativnoga nastavnika, kreativno poučavanje, stvaralački zadatci u nastavi hrvatskoga jezika
(characteristics of a creative teacher, creative teaching, creative tasks in Croatian language teaching)
Sažetak
Kreativnosti kao vrijednosti te njezinom promoviranju kao ključnom indikatoru uspješnoga poučavanja i učenja, ali i osobnoga ispunjenja i napretka, zadnjih se godina posvećuje velika pozornost. Riječ je o kvaliteti utemeljenoj na nastavnikovom znanju i planiranju nastave te usmjerenoj ostvarivanju konkretnih ishoda učenja. Cilj je ovoga rada ponajprije razložiti portret kreativnoga nastavnika – njegove osobine, zatim kreativno poučavanje te školski kontekst, a potom istražiti planiraju li nastavnici hrvatskoga jezika stvaralačke jezične zadatke kojima se potiče izazov, osobnost, intrigantnost, fantazija, individualni izbor te izvorna misao. Istraživačku je građu činilo 30 pisanih priprava za nastavni sat hrvatskoga jezika prikupljenih putem e-pošte tijekom 2020. i 2021. godine. Rezultati su pokazali da nastavnici hrvatskoga jezika planiraju stvaralačke zadatke, ali nedovoljno. Također se pokazalo da je u analiziranim pisanim pripravama za nastavni sat hrvatskoga jezika najviše stvaralačkih zadataka kojima se potiče izvorna misao te da su u osmišljavanju tih zadataka nastavnici veliku pozornost posvetili učenikovom osobnom odgovoru, povezivanju novih znanja s prethodnima te promicanju suradnje i socijalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti