Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1239985

Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika


Bjedov, Vesna; Ivić, Vlatka
Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika // ACTA UNIVERSITATIS WRATISLAVIENSIS Slavica Wratislaviensia, CLXXV (2022), No 4093; 207-237 doi:10.19195/0137-1150.175.16 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1239985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika
(Adifferent approach to designing Croatian language lessons)

Autori
Bjedov, Vesna ; Ivić, Vlatka

Izvornik
ACTA UNIVERSITATIS WRATISLAVIENSIS Slavica Wratislaviensia (0239-6661) CLXXV (2022), No 4093; 207-237

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ishodi učenja, nastava hrvatskog jezika, priprava za nastavni sat, predmetni kurikul
(learning outcomes, Croatian language teaching, lesson plan, subject curriculum)

Sažetak
Oblikovanje nastave hrvatskoga jezika započinje nastavnikovom pripremom, tj. razmišljanjem o tome koji se ishodi učenja trebaju ostvariti, na kojim se nastavnim sadržajima mogu ostvariti, kako te ishode provjeriti, odnosno vrednovati te koji metodički instrumentarij primijeniti da bi se planirano i ostvarilo. U planiranju nastave hrvatskoga jezika nastavnicima je polazištem plan i program, odnosno kurikul, koji propisuje nastavne sadržaje, odnosno odgojno-obrazovne ishode. Trenutačno u Republici Hrvatskoj supostoji nekoliko nacionalnih dokumenata, a to su s jedne strane predmetni kurikulum Hrvatskoga jezika, čijim su polazištem ishodi učenja, a s druge strane nastavni planovi i programi za osnovnu školu, gimnazije i strukovne škole, čijim su polazištem nastavni sadržaji. Ta je temeljna razlika uvjetovala i promijenjen pristup planiranju nastave hrvatskoga jezika što je bilo poticajem za razmišljanje o tome na koji se način nastavnici pripremaju za nastavu hrvatskoga jezika prema predmetnom kurikulu, odnosno kako oblikuju nastavu hrvatskoga jezika. Budući da nastavnici svoj plan izvedbe nastave pismeno definiraju, istraživanje je obavljeno na 23 prikupljene pismene priprave za nastavni sat hrvatskoga jezika koje su činile građu ovoga istraživanja. U analizi prikupljene građe promatrane su i analizirane četiri utvrđene kategorije: ishodi učenja, aktivnosti, mediji i vrednovanje. Rezultati su pokazali zastupljenost svih ovih kategorija u prikupljenoj građi, iako u različitom omjeru. Najzastupljeniji su ishodi učenja, a najmanje zastupljeni mediji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Bjedov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Bjedov, Vesna; Ivić, Vlatka
Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika // ACTA UNIVERSITATIS WRATISLAVIENSIS Slavica Wratislaviensia, CLXXV (2022), No 4093; 207-237 doi:10.19195/0137-1150.175.16 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bjedov, V. & Ivić, V. (2022) Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika. ACTA UNIVERSITATIS WRATISLAVIENSIS Slavica Wratislaviensia, CLXXV (No 4093), 207-237 doi:10.19195/0137-1150.175.16.
@article{article, author = {Bjedov, Vesna and Ivi\'{c}, Vlatka}, year = {2022}, pages = {207-237}, DOI = {10.19195/0137-1150.175.16}, keywords = {ishodi u\v{c}enja, nastava hrvatskog jezika, priprava za nastavni sat, predmetni kurikul}, journal = {ACTA UNIVERSITATIS WRATISLAVIENSIS Slavica Wratislaviensia}, doi = {10.19195/0137-1150.175.16}, volume = {CLXXV}, number = {No 4093}, issn = {0239-6661}, title = {Druk\v{c}iji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika}, keyword = {ishodi u\v{c}enja, nastava hrvatskog jezika, priprava za nastavni sat, predmetni kurikul} }
@article{article, author = {Bjedov, Vesna and Ivi\'{c}, Vlatka}, year = {2022}, pages = {207-237}, DOI = {10.19195/0137-1150.175.16}, keywords = {learning outcomes, Croatian language teaching, lesson plan, subject curriculum}, journal = {ACTA UNIVERSITATIS WRATISLAVIENSIS Slavica Wratislaviensia}, doi = {10.19195/0137-1150.175.16}, volume = {CLXXV}, number = {No 4093}, issn = {0239-6661}, title = {Adifferent approach to designing Croatian language lessons}, keyword = {learning outcomes, Croatian language teaching, lesson plan, subject curriculum} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font