Pregled bibliografske jedinice broj: 1239791
Prilog poznavanju rada Ivana Komersteinera u kamenu: nadgrobna ploča Jurja Orehovečkoga iz zagrebačke katedrale
Prilog poznavanju rada Ivana Komersteinera u kamenu: nadgrobna ploča Jurja Orehovečkoga iz zagrebačke katedrale // 5. kongres povjesničara umjetnosti Hrvatske
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1239791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog poznavanju rada Ivana Komersteinera u
kamenu: nadgrobna ploča Jurja Orehovečkoga iz
zagrebačke katedrale
(Contribution to the Study of Ivan Komersteiner's
Stone Sculpture Oeuvre: Juraj Orehovečki's
Tombstone from the Zagreb Cathedral)
Autori
Žvorc, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
5. kongres povjesničara umjetnosti Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ivan Komersteiner, Juraj Orehovečki, nadgrobni spomenik, kamena skulptura, atribucija
(Ivan Komersteiner, Juraj Orehovečki, tombstone, stone sculpture, attribution)
Sažetak
U Muzeju grada Zagreba pohranjena je nadgrobna ploča zagrebačkoga kanonika i kantora Jurja Orehovečkoga (?, o. 1628. ‒ ?, 1687.) koja se izvorno nalazila u zagrebačkoj prvostolnici (pronađena je prilikom obnove katedrale koja je uslijedila nakon potresa 1880. godine). Nadgrobnik dosad nije stručno obrađen. Na njemu je predočen par putta koji nose kanonikov grb, kartuša s posvetnim natpisom te motivi funeralne ikonografije, a prostor između navedenih elemenata ispunjen je gustim prepletom vitica i lišća akanta. Način oblikovanja putta te posebice akanta vrlo je srodan radovima Ivana Komersteinera (?, pol. XVII. st. – Zagreb, 1694./95.), jednoga od najistaknutijih ranobaroknih kipara aktivnih na području kontinentalne Hrvatske. Usporedba s drugim poznatim majstorovim radovima u drvu i kamenu – poput oltara sv. Franje Borgije (1680. – 1684.) iz crkve sv. Katarine, epitafa Nikole III. Erdődyja (†1693.) iz katedrale ili pak spomen- ploče biskupa Aleksandra Ignacija Mikulića (1692.) s kaptolske knjižnice – potvrđuje mogućnost da je nadgrobnik Jurja Orehovečkoga proizašao iz Komersteinerove radionice. Izrada nadgrobnika uklapa se u majstorovo područje djelatnosti te, ako je atribucija točna, predstavlja jedno od njegovih rijetkih sačuvanih djela izrađenih u kamenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti