Pregled bibliografske jedinice broj: 1239664
Klasifikacija atributa ambalaže kozmetičkih proizvoda prema Kano modelu
Klasifikacija atributa ambalaže kozmetičkih proizvoda prema Kano modelu, 2018., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1239664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klasifikacija atributa ambalaže kozmetičkih
proizvoda prema Kano modelu
(Classification of cosmetics packaging attributes
according to the Kano model)
Autori
Pavičić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
72
Mentor
Brozović, Maja
Neposredni voditelj
Bota, Josip
Ključne riječi
ambalaža ; kozmetički proizvod ; atraktivni atributi ; Kano model
(packaging ; cosmetic product ; attractive attributes ; Kano model)
Sažetak
Ambalaža kozmetičkih proizvoda je sastavni dio proizvoda koja treba osigurati zaštitu i estetsku privlačnost. Dizajn ambalaže je jedan od bitnih faktora u prodaji proizvoda. Brand igra veliku ulogu te stvara pozitivan utjecaj na kupovno ponašanje potrošača. Na tržištu je kvaliteta proizvoda oduvijek bila na prvom mjestu kada se govori o odabiru proizvoda, međutim kada govorimo o prvoj kupnji određenog proizvoda, tada ambalaža postaje najbitniji faktor pri kupnji istoga. Teorijski dio diplomskog rada prikazuje osvrt na dosadašnja istraživanja vezana za ambalažu prema specifičnim atributima, zatim slijedi detaljna analiza ambalaže kozmetičkih proizvoda uz primjere proizvođača koji brinu o zaštiti okoliša te za proizvode koriste ambalažu od prirodnih materijala. U eksperimentalnom dijelu na temelju dosadašnjih istraživanja definirani su tehnički, ergonomski i komunikacijski atributi kvalitete ambalaže, te je primjenom Kano modela atraktivne kvalitete provedeno istraživanje u kojem su sudjelovale žene kao potrošači kozmetičkih proizvoda. Upitnikom u obliku funkcionalne i disfunkcionalne forme dobiveni su rezultati zadovoljstva ispitanica na temelju atributa koji su bili kategorizirani kao atraktivni, jednodimenzionalni, nužni i indiferentni. Na temelju dobivenih rezultata osmišljeno je idejno rješenje ambalaže kozmetičkih proizvoda iste serije (krema za ruke i lice) koje je uključilo u dizajn atraktivne atribute. Ambalaža kozmetičkih proizvoda prezentirana je ispitanicama te je metodom intervjua subjektivnom procjenom ocjenjena na temelju Likertove skale gdje se saznalo koliko su atributi uspješno pridonijeli atraktivnosti ambalaže. Cilj ovog diplomskog rada i istraživanja je određivanje atributa kvalitete koji utječu na atraktivnost ambalaže prema Kano modelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Dizajn
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb