Pregled bibliografske jedinice broj: 1239371
Imperijalna gotika i neoviktorijanske adaptacije: nadnaravno u romanu The Terror Dana Simmonsa i njegovoj televizijskoj adaptaciji
Imperijalna gotika i neoviktorijanske adaptacije: nadnaravno u romanu The Terror Dana Simmonsa i njegovoj televizijskoj adaptaciji // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 54 (2022), 205 (3); 29-37 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1239371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imperijalna gotika i neoviktorijanske adaptacije:
nadnaravno u romanu The Terror Dana Simmonsa i
njegovoj televizijskoj adaptaciji
(Imperial Gothic and Neo-Victorian Adaptations: the
Supernatural in Dan Simmons's Novel The Terror
(2007) and its TV Adaptation)
Autori
Primorac, Antonija
Izvornik
Književna smotra : časopis za svjetsku književnost (0455-0463) 54
(2022), 205 (3);
29-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adaptacija, Britansko carstvo, Dan Simmons, horor, imperijalizam, imperijalna gotika, nadnaravno, neo-viktorijanizam, Sjeverozapadni prolaz, TV serija, The Terror.
(adaptation, British Empire, Dan Simmons, horror, imperialism, imperial Gothic, supernatural, neo-Victorianism, North-West Passage, TV series, The Terror)
Sažetak
Ovaj rad analizira načine na koje se nadnaravno kao element viktorijanskog žanra imperijalne gotike upotrebljava u neo-viktorijanskom romanu The Terror (2007) Dana Simmonsa i njegovoj TV adaptaciji iz 2018. Roman The Terror polazi od povijesnih činjenica o Franklinovoj ekspediciji koja se 1845. uputila u područje današnje arktičke Kanade u potrazi za Sjeverozapadnim prolazom i kojoj se nakon nekoliko mjeseci izgubio trag. Simmons rekonstruira povijesne događaje te uvodi elemente nadnaravnog kako bi zamislio sudbine članova ekspedicije, posade brodova Erebus i Terror. Ovaj članak usredotočava se na upotrebu nadnaravnog za prikaz kolonijalnog Drugog u romanu i njegovoj TV adaptaciji i analizira načine na koje Simmonsov roman oživljava viktorijanske vrijednosti i svjetonazor koristeći se elementima viktorijanske imperijalne gotike. Simmonsova upotreba imperijalne gotike uspoređuje se s ekranizacijom romana iz 2018. u obliku prve sezone istoimene TV serije AMC-ja, autora Dana Kajganicha i producenta Ridleyja Scotta, i zaključuje kako adaptacija dekonstruira Simmonsovu upotrebu nadnaravnog i fokus stavlja na pitanja osobne i grupne odgovornosti unutar šire teme posljedica imperijalnih ekspanzionističkih politika na okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Književnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus