Pregled bibliografske jedinice broj: 1239213
Financijska pismenost menadžmenta u mikro i malim poduzećima
Financijska pismenost menadžmenta u mikro i malim poduzećima, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1239213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Financijska pismenost menadžmenta u mikro i malim
poduzećima
(Financial management literacy in micro and small
enterprises)
Autori
Miroslavić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
09.02
Godina
2022
Stranica
88
Mentor
Roška, Vlasta
Ključne riječi
menadžment ; mikro i mala poduzeća ; financijska pismenost ; porezna pismenost ; računovodstvena pismenost
(management ; micro and small enterprises ; financial literacy ; tax literacy ; accounting literacy)
Sažetak
Tema ovog rada postaje sve važnija zbog globalizacije, razvoja tehnologije i svjetskog tržišta koji imaju utjecaj na poslovanje u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Poslovanje postaje sve kompleksnije, a potreba za financijskim proizvodima sve je veća, pa tako i potreba za višom razinom financijske pismenosti postaje sve izraženija. Problem financijske pismenosti uvidjela je Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), stoga već nekoliko godina provodi istraživanja vezana uz financijsku pismenost s ciljem razvoja svijesti o važnosti financijskih znanja, financijskog ponašanja i odnosa prema financijama, jer se financije ne tiču samo poslovnog svijeta, nego sveukupnog stanovništva na Zemlji. Tijekom života svaki pojedinac susretne se s nekim oblikom poreza, a jedan od njih je zasigurno porez na dodanu vrijednost (PDV), jer njega plaćaju upravo krajnji potrošači. U poslovanju je vrlo važno da menadžeri razumiju i znaju čitati financijske izvještaje, kako svoje tako i izvještaje konkurencije i poslovnih partnera, te da iz njih znaju izvući važne informacije za poslovanje, jer na taj način umanjuju rizike od propasti poduzeća, donose bolje i kvalitetnije tekuće odluke, te posluju uspješnije. Važno je napomenuti da u današnjem poslovnom svijetu i menadžeri ne-financijske struke također trebaju znati razumijevati financijske izvještaje i osnovne pojmove iz financija, jer bez takvih znanja ako nema podrške vanjskih stručnjaka gotovo je nemoguće upravljati poduzećem. Analiza ovog istraživanja pokazala je da menadžment mikro i malih poduzeća nedovoljno ulaže u neformalno znanje kroz seminare vezane uz računovodstvo, poreze i financije, a upravo taj vid obrazovanja ima značajan utjecaj na razinu financijske pismenosti ispitanika, koja je potvrđena ne samo uvidom u ostvarene rezultate iz financijske pismenosti, nego je dokazan i statistički značajan utjecaj neformalnog obrazovanja na financijsku pismenost kroz seminare iz navedenih područja. Za razliku od neformalnog obrazovanja, razina formalnog obrazovanja nema statistički značajan utjecaj na financijsku pismenost, međutim činjenica da je ispitanik imao odnosno nije imao ekonomske predmete kroz formalno obrazovanje pokazuje da ispitanici koji su imali ekonomske predmete ostvaruju bolje rezultate od onih koji te predmete nisu imali, neovisno o kojoj razini formalnog obrazovanja se radi. Dobiveni rezultati pokazali su da iz financijske pismenosti menadžment ženskog spola ostvaruje bolje rezultate od menadžmenta muškog spola, međutim testiranje hipoteze dovelo je do zaključka da ne postoji statistički značajna razlika između financijske pismenosti menadžmenta muškog i ženskog spola mikro i malih poduzeća. U ovom istraživačkom radu pokazalo se da radno iskustvo nema direktni utjecaj na razinu financijske pismenosti menadžmenta, što bi značilo da su formalno i neformalno obrazovanje strategija kojom se treba voditi i kroz ta dva kanala utjecati na financijsku pismenost stanovništva, a posljedično i menadžmenta. Ohrabruje činjenica da je čak 79% ispitanika spremno dodatno se educirati iz područja financija s ciljem poboljšanja vođenja poslovanja, što je vrlo pohvalno i ulijeva nadu da će se financijska pismenost ipak podići na zadovoljavajuću razinu. Iz analize rezultata došlo se do spoznaje da ima prostora za napredak i poboljšanje kada je financijska pismenost u pitanju, preporuka je više ulagati u znanje kroz neformalno obrazovanje kao što su seminari, radionice i tečajevi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Libertas