Pregled bibliografske jedinice broj: 1239166
Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa
Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 45-46 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1239166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija
značajki pedagoškog odnosa
(Reflections of the personal past in the future:
anticipation of the features of pedagogical
relations)
Autori
Bučević, Petra ; Varga, Rahaela ; Mirković Moguš, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka
/ Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 45-46
ISBN
978-953-8371-09-7
Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca predškolske dobi, dječji vrtić, kompetencije odgojitelja, pedagogija odnosa, metoda retrovizora
(back-view mirror analysis, kindergarten, educator competencies, pedagogy of relation, preschool children)
Sažetak
Promatrajući odgoj i obrazovanje iz perspektive tzv. pedagogije odnosa u fokus se postavlja pojam koji označava specifičan odnos odraslog profesionalca prema odrastajućem djetetu, a predstavlja temelj kompetentnog djelovanja odgojitelja. Naime, pedagoški se odnos uspostavlja zbog nezrelosti djeteta i teži svome ukidanju po dostizanju te zrelosti. Cilj je bio istražiti kako budući odgojitelji na završnim godinama preddiplomskog i diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja opisuju značajke pedagoškog odnosa kojega je s njima uspostavio odgojitelj dok su bili djeca u vrtiću te utvrditi značajke pedagoškog odnosa koji će studenti u budućnosti uspostaviti u ulozi odgojitelja, a kako bi se detektirala preklapanja vlastitog iskustva s projekcijom vlastite profesionalne uloge. U tu je svrhu u teorijskom dijelu rada identificirano osam dimenzija pedagoškog odnosa koje su se primijenile kao kriteriji procjene značajki pedagoškog odnosa: 1) pedagoška namjera, 2) pedagoško povjerenje, 3) dvojni pristup, 4) posredovanje između djeteta i kulture, 5) razvojnost, 6) asimetričnost, 7) pedagoški autoritet, 8) pedagoški takt. Primjenom futurološke metode retrovizora, kojom se istražuje prošlost kako bi se predvidjela budućnost, prikupljeni su podatci o zastupljenosti pojedinih značajki pedagoškog odnosa studenata i njihovih odgojitelja, kao i podatci o tome koje značajke pedagoškog odnosa studenti očekuju da će sami uspostaviti s djecom. Rezultati ukazuju na to da postoje preklapanja u određenim dimenzijama pedagoškog odnosa u prošlosti i pedagoškog odnosa u budućnosti, ovisno o tome jesu li ih studenti procijenili poželjnima ili ne, iz čega proizlaze implikacije na inicijalno obrazovanje odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek