Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1239166

Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa


Bučević, Petra; Varga, Rahaela; Mirković Moguš, Ana
Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 45-46 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1239166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa
(Reflections of the personal past in the future: anticipation of the features of pedagogical relations)

Autori
Bučević, Petra ; Varga, Rahaela ; Mirković Moguš, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 45-46

ISBN
978-953-8371-09-7

Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
djeca predškolske dobi, dječji vrtić, kompetencije odgojitelja, pedagogija odnosa, metoda retrovizora
(back-view mirror analysis, kindergarten, educator competencies, pedagogy of relation, preschool children)

Sažetak
Promatrajući odgoj i obrazovanje iz perspektive tzv. pedagogije odnosa u fokus se postavlja pojam koji označava specifičan odnos odraslog profesionalca prema odrastajućem djetetu, a predstavlja temelj kompetentnog djelovanja odgojitelja. Naime, pedagoški se odnos uspostavlja zbog nezrelosti djeteta i teži svome ukidanju po dostizanju te zrelosti. Cilj je bio istražiti kako budući odgojitelji na završnim godinama preddiplomskog i diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja opisuju značajke pedagoškog odnosa kojega je s njima uspostavio odgojitelj dok su bili djeca u vrtiću te utvrditi značajke pedagoškog odnosa koji će studenti u budućnosti uspostaviti u ulozi odgojitelja, a kako bi se detektirala preklapanja vlastitog iskustva s projekcijom vlastite profesionalne uloge. U tu je svrhu u teorijskom dijelu rada identificirano osam dimenzija pedagoškog odnosa koje su se primijenile kao kriteriji procjene značajki pedagoškog odnosa: 1) pedagoška namjera, 2) pedagoško povjerenje, 3) dvojni pristup, 4) posredovanje između djeteta i kulture, 5) razvojnost, 6) asimetričnost, 7) pedagoški autoritet, 8) pedagoški takt. Primjenom futurološke metode retrovizora, kojom se istražuje prošlost kako bi se predvidjela budućnost, prikupljeni su podatci o zastupljenosti pojedinih značajki pedagoškog odnosa studenata i njihovih odgojitelja, kao i podatci o tome koje značajke pedagoškog odnosa studenti očekuju da će sami uspostaviti s djecom. Rezultati ukazuju na to da postoje preklapanja u određenim dimenzijama pedagoškog odnosa u prošlosti i pedagoškog odnosa u budućnosti, ovisno o tome jesu li ih studenti procijenili poželjnima ili ne, iz čega proizlaze implikacije na inicijalno obrazovanje odgojitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Rahaela Varga (autor)

Avatar Url Ana Mirković Moguš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bučević, Petra; Varga, Rahaela; Mirković Moguš, Ana
Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić, Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 45-46 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bučević, P., Varga, R. & Mirković Moguš, A. (2022) Odraz osobne prošlosti u budućnosti: anticipacija značajki pedagoškog odnosa. U: Borovac, T. & Somolanji Tokić, I. (ur.)1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Bu\v{c}evi\'{c}, Petra and Varga, Rahaela and Mirkovi\'{c} Mogu\v{s}, Ana}, year = {2022}, pages = {45-46}, keywords = {djeca pred\v{s}kolske dobi, dje\v{c}ji vrti\'{c}, kompetencije odgojitelja, pedagogija odnosa, metoda retrovizora}, isbn = {978-953-8371-09-7}, title = {Odraz osobne pro\v{s}losti u budu\'{c}nosti: anticipacija zna\v{c}ajki pedago\v{s}kog odnosa}, keyword = {djeca pred\v{s}kolske dobi, dje\v{c}ji vrti\'{c}, kompetencije odgojitelja, pedagogija odnosa, metoda retrovizora}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bu\v{c}evi\'{c}, Petra and Varga, Rahaela and Mirkovi\'{c} Mogu\v{s}, Ana}, year = {2022}, pages = {45-46}, keywords = {back-view mirror analysis, kindergarten, educator competencies, pedagogy of relation, preschool children}, isbn = {978-953-8371-09-7}, title = {Reflections of the personal past in the future: anticipation of the features of pedagogical relations}, keyword = {back-view mirror analysis, kindergarten, educator competencies, pedagogy of relation, preschool children}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font