Pregled bibliografske jedinice broj: 1239161
Crtani filmovi u funkciji socijalnog razvoja predškolaca
Crtani filmovi u funkciji socijalnog razvoja predškolaca // 1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka / Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić ; Ida (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 1-2 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1239161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crtani filmovi u funkciji socijalnog razvoja
predškolaca
(Cartoons serving the function of
promoting social development in preschoolers)
Autori
Mirković Moguš, Ana ; Varga, Rahaela ; Krmpotić, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju - Knjižica sažetaka
/ Borovac, Tijana ; Somolanji Tokić ; Ida - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 1-2
ISBN
978-953-8371-09-7
Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
edukativni sadržaji, medijska pismenost, socijalna kompetencija, roditeljska uloga, YouTube, zabavni sadržaji
(educational contents, entertaining contents media literacy, parental role, social competence, YouTube)
Sažetak
Zbog raširenosti interneta, posebice različitih YouTube kanala, crtani su filmovi danas roditeljima i djeci dostupniji nego ikada prije, a posljednjih im se godina popularnost udvostručila. Mogućnost odabira crtanih filmova bilo kada i bilo gdje ujedno povećava odgovornost koja se traži od roditelja. Odgovorno roditeljsko ponašanje započinje svjesnošću o povezanosti crtanih filmova i dječjeg socijalnog razvoja. Stoga je namjera ovog istraživanja opisati važnost razvoja socijalnih kompetencija djeteta te ulogu crtanih filmova u tome procesu kroz pružanje modela (ne)prihvatljivog dječjeg ponašanja. U tu su svrhu izdvojeni najgledaniji crtani filmovi na YouTubeu dostupni predškolskoj djeci te je analiziran njihov odgojni utjecaj u ovisnosti o programskom sadržaju i porukama koje su upućene djeci. Rezultati pokazuju kako roditelji imaju izbora birati crtane filmove koji su primjereniji za socijalni razvoj njihove djece jer šalju poželjne odgojne poruke o društveno prihvatljivom ponašanju. Kako bi donijeli informiranu odluku, trebali bi pogledati i procijeniti crtane filmove koje će djeca gledati, a tijekom gledanja, ako se pojavi neka poruka koju procjene nepoželjnom, razgovarati s djecom o tome kako bi umanjili negativan utjecaj i učinili djecu svjesnijom razlike između mašte i realnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek