Pregled bibliografske jedinice broj: 1238863
Teritorij kao izvor međudržavnog sukoba: Slučaj Kašmira
Teritorij kao izvor međudržavnog sukoba: Slučaj Kašmira, 2020., diplomski rad, diplomski, Međunarodni odnosi i diplomacija, Zagreb
CROSBI ID: 1238863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teritorij kao izvor međudržavnog sukoba: Slučaj Kašmira
(Territory as Source of International Conflict: Case of Cashmir)
Autori
Cenaj, Drilona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Međunarodni odnosi i diplomacija
Mjesto
Zagreb
Datum
07.06
Godina
2020
Stranica
69
Mentor
Grdešić, Ivan
Ključne riječi
terirotij ; sukob ; Kašmir ; Indija ; Pakistan
(Terrirtory ; conflict ; Kashmir ; India ; Pakistan)
Sažetak
Općenito se vjeruje da će, ukoliko dotične strane nastave proces pregovora, razgovarajući jedna s drugom - s više fleksibilnosti i istražujući opcije izvan svojih stavova - uspjeti pronaći prihvatljivo rješenje zaoštrenog problema Kašmira. Nova inicijativa također je pokrenula burnu raspravu među mnogim krugovima o konačnom rješenju Kašmira. S tim u vezi se predlažu i raspravljaju o brojnim potencijalnim rješenjima. Međutim, u datim okolnostima jedino je moguće rješenje u kojem će se svaka stranka naći u poziciji koja pobjeđuje. Taj se cilj može postići tek nakon ponovnog ujedinjenja podijeljene države Jammu i Kašmira, a zatim dodjeli statusa suvereniteta. Područja koja su pod pakistanskom kontrolom, uključujući Gilgit i Baltistan, trebalo bi objediniti područja koja su pod kontrolom Indije (ostavljajući Aksai Chin, koji se Kini nikada neće vratiti). I indijske i pakistanske snage mogle bi zajednički obuzimati međunarodnu granicu ponovno ujedinjenih Jammua i Kašmira. Valuta obje zemlje mogla bi biti prihvatljiva u državi. Oboje bi također govorili u svim međunarodnim i regionalnim forumima u ime Jammu i Kašmira i tako zajedno upravljali svojim vanjskim poslovima. S obzirom na svoj heterogeni karakter, država Jammu i Kašmir usvojila bi demokratsku politiku utemeljenu na saveznoj strukturi. Na ovaj način bi nova podjela ili polu suverena država Jammu i Kašmir mogla djelovati kao virtualni most između Indije i Pakistana i utrti put miru, napretku i prosperitetu u cijelom regionu Južne Azije koji se inače čini kao da je daleki san. Dakle, radeći u uskoj suradnji jedne s drugom, tri strane mogu postati bliski prijatelji i nakon nekoliko godina razmaka mogu razmišljati o linijama da se polusuvereni državi Jammu i Kašmiru dodijeli potpuni suvereni status. Tvrdim da su kašmirski stanovnici, naročito muslimani, uvijek željeli velik stupanj neovisnosti nakon što su stoljećima vladali drugi. Budući da Kašmirci nisu mogli stvoriti vlastiti nezavisni narod zbog svoje nepraktičnosti, Kašmir je ostao dio Indijske unije. Kašmirske generacije bile su ponosni Indijci, slaveći događaje poput neovisnosti Indije, kao i na primjer podržavajući indijske sportske uspjehe i uživajući u njegovim kinima. Naposljetku, kada je Pakistan pobunjenicima ponudio oružje, činilo se da je to lakši način da govore protiv korumpirane vlade koju su percipirali, osim što su za to dobili potreban novac. Pakistan je oduvijek želio Kašmir, jer je to simboliziralo opravdanje vlastitog postojanja ; da je muslimanima potreban vlastiti narod. Pakistan se s pravom uznemirio kada se Kašmir pridružio Indiji u trenutku dok je Pakistan napao nezavisni Kašmir, a Kašmirci su se kretali ka pridruživanju Pakistanu. Dok su prolazile decenije, Indija je smatrala Kašmir integralnim dijelom Indije, a Pakistanci su planirali konačno pripajanje Kašmira. Konačno, te vanjske snage i širenje islamskog fundamentalizma u dolinu Kašmira bili su ključni u pokretanju pobune krajem osamdesetih. Od tog vremena Kašmir je nadvladao te snage, a opet je glas Kašmira prigušen u okviru globalne islamske agende. Žalbe koje su omogućile gore navedenim snagama da privuku pažnju kašmirskih državljana rezultat su jasne dominacije elitne oligarhije. Ako bi Indija prihvatila zahtjeve oligarhije za većom autonomijom kao što trenutno predlaže nova državna vlada, oni bi nastavili otuđivati kašmirski narod. Vjerujem da je članak 370 dozvolio Kašmiru da ostane nerazvijen i dozvolio je oligarhiji ne samo da zadrži moć nego je zloupotrijebi. Uklanjanjem i približavanjem običnog Kašmirca idealima i vrijednostima koje ima ostatak Indije Kašmir će pronaći mir. Nadalje, dovodeći do dugotrajne i održive rezolucije, vjerujemo da bi stvaranje neovisne ekonomske zone u dolini bilo najefikasnije sredstvo postizanja trajnog mira i prosperiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija