Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238821

Refleksije "povratka redu" na kiparsku produkciju između dvaju svjetskih ratova


Vujanović, Barbara
Refleksije "povratka redu" na kiparsku produkciju između dvaju svjetskih ratova // Pojavnosti moderne skulpture u Hrvatskoj : protagonisti, radovi, konteksti / Prančević, Dalibor (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 68-87


CROSBI ID: 1238821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Refleksije "povratka redu" na kiparsku produkciju između dvaju svjetskih ratova
(Reflections of the "Return to Order" on Sculptural Production between the Two World Wars)

Autori
Vujanović, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pojavnosti moderne skulpture u Hrvatskoj : protagonisti, radovi, konteksti

Urednik/ci
Prančević, Dalibor

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2021

Raspon stranica
68-87

ISBN
978-953-352-076-6

Ključne riječi
povratak redu, Ivan Meštrović ; Frano Kršinić ; Vanja Radauš ; Antun Augustinčić ; Ivo Lozica ; moderno kiparstvo ; antička tradicija ; neoklasicizam ; Michelangelo Buonarotti
(return to order ; Ivan Meštrović ; Frano Kršinić ; Vanja Radauš ; Antun Augustinčić ; Ivo Lozica ; modern sculpture ; tradition of antiquity ; Neoclassicism ; Michelangelo Buonarotti)

Sažetak
Slijedom proučavanja referentnih ostvarenja najvažnijih predstavnika neoklasicizma u hrvatskom modernom kiparstvu, zaključuje se kako je fenomen „povratka redu“ formiran u dosluhu s aktualnim međunarodnim nastojanjima, kao i sa suvremenim ostvarenjima u mediju slikarstva u kojem se prepoznaju istovjetni tematski i stilski imperativi. Uzori su se pojaviše tražili na pariškoj sceni, s kojom se brojni hrvatski kipari izravno susreću, a važno je istaknuti i ukotvljenost u srednjoeuropski kontekst, koja se potvrđuje i na primjeru hrvatskih kipara formiranih u Školi za kiparstvo i klesarstvo u Hořicama u Češkoj. Nadalje, nepobitna je snaga lokalne kamenoklesarske tradicije koja se ostvaruje i kao nastavak klasične, mediteranske kulture. Svojim zalaganjem Ivan Meštrović je obradu kamena učinio važnim predmetom na zagrebačkoj Akademiji. U tom pogledu, Akademija je dala zamah i preko dvaju najistaknutijih protagonista neoklasicizma – Meštrovića i Kršinića, i podlogom métierske besprijekornosti, koju su obojica zagovarali, a stariji je profesor pružao mladim kiparima i mogućnost usavršavanja radom na njegovim projektima. Umjetnički dosezi najvrsnijih kipara, uz navedene su profesore i njihovi studenti – Augustinčić, Radauš i Lozica koji smještaju korpus hrvatskoga kiparstva u sam vrh fenomena europskoga „povratka redu“. Taj se korpus uspješno odupro zamkama dopadljive ornamentalizacije koja je počesto određivala oblikovanje ženskih aktova i alegorijskih prikaza, dominantnih tema razdoblja. Umjesto toga, spomenuti kipari stavljali su naglasak na sam kiparski čin i na vječnu mogućnost obnove figurativnog iskaza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Barbara Vujanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vujanović, Barbara
Refleksije "povratka redu" na kiparsku produkciju između dvaju svjetskih ratova // Pojavnosti moderne skulpture u Hrvatskoj : protagonisti, radovi, konteksti / Prančević, Dalibor (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 68-87
Vujanović, B. (2021) Refleksije "povratka redu" na kiparsku produkciju između dvaju svjetskih ratova. U: Prančević, D. (ur.) Pojavnosti moderne skulpture u Hrvatskoj : protagonisti, radovi, konteksti. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 68-87.
@inbook{inbook, author = {Vujanovi\'{c}, Barbara}, editor = {Pran\v{c}evi\'{c}, D.}, year = {2021}, pages = {68-87}, keywords = {povratak redu, Ivan Me\v{s}trovi\'{c}, Frano Kr\v{s}ini\'{c}, Vanja Radau\v{s}, Antun Augustin\v{c}i\'{c}, Ivo Lozica, moderno kiparstvo, anti\v{c}ka tradicija, neoklasicizam, Michelangelo Buonarotti}, isbn = {978-953-352-076-6}, title = {Refleksije "povratka redu" na kiparsku produkciju izme\dju dvaju svjetskih ratova}, keyword = {povratak redu, Ivan Me\v{s}trovi\'{c}, Frano Kr\v{s}ini\'{c}, Vanja Radau\v{s}, Antun Augustin\v{c}i\'{c}, Ivo Lozica, moderno kiparstvo, anti\v{c}ka tradicija, neoklasicizam, Michelangelo Buonarotti}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Vujanovi\'{c}, Barbara}, editor = {Pran\v{c}evi\'{c}, D.}, year = {2021}, pages = {68-87}, keywords = {return to order, Ivan Me\v{s}trovi\'{c}, Frano Kr\v{s}ini\'{c}, Vanja Radau\v{s}, Antun Augustin\v{c}i\'{c}, Ivo Lozica, modern sculpture, tradition of antiquity, Neoclassicism, Michelangelo Buonarotti}, isbn = {978-953-352-076-6}, title = {Reflections of the "Return to Order" on Sculptural Production between the Two World Wars}, keyword = {return to order, Ivan Me\v{s}trovi\'{c}, Frano Kr\v{s}ini\'{c}, Vanja Radau\v{s}, Antun Augustin\v{c}i\'{c}, Ivo Lozica, modern sculpture, tradition of antiquity, Neoclassicism, Michelangelo Buonarotti}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font