Pregled bibliografske jedinice broj: 1238797
Provjera metrijskih svojstava Advanced Measures of Music Audiation E. E. Gordona među studentima neglazbenicima u Hrvatskoj
Provjera metrijskih svojstava Advanced Measures of Music Audiation E. E. Gordona među studentima neglazbenicima u Hrvatskoj // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 71 (2022), 2; 15-45 doi:10.38003/sv.71.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1238797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera metrijskih svojstava Advanced Measures of
Music Audiation E. E. Gordona među studentima
neglazbenicima u Hrvatskoj
(Verification of the metric properties of E. E.
Gordon’s Advanced Measures of Music Audiation
among non-music major students in Croatia)
Autori
Nikolić, Lidija
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 71
(2022), 2;
15-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbene sposobnosti, glazbeni potencijal, glazbeno obrazovanje, mjerni instrument, testiranje
(music abilities, music aptitude, music education, measuring instrument, testing)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati metrijska svojstva testa Advanced Measures of Music Audiation E. E. Gordona (1989) na uzorku studenata u Hrvatskoj kojima glazba nije glavni predmet studija. Istraživanje je provedeno sa studenticama odgojiteljskog studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku (N = 235). Deskriptivni pokazatelji AMMA testa i normalnost raspodjele rezultata na hrvatskom uzorku ne odstupaju od rezultata dobivenih prilikom standardizacije na američkom uzorku i poljskom uzorku kod studenata kojima glazba nije glavni predmet na studiju. Utvrđeno je kako koeficijent pouzdanosti AMMA testa izračunat split-half tehnikom iznosi 0, 87, a dobivene su i visoke vrijednosti interkorelacija između ukupnog testa te Tonalnog (r = 0, 88) i Ritamskog subtesta (r = 0, 87). Niže vrijednosti indeksa težine i diskriminativnosti (< 0, 20) najslabija su svojstva primjene AMMA testa na hrvatskom uzorku. Promatrajući ukupnost istraženih metrijskih svojstava, može se zaključiti kako je AMMA test pouzdan mjerni instrument za uporabu procjene auditivnih glazbenih sposobnosti kod studenata neglazbenika u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts