Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238702

Okruženje za studiranje i profesionalne kompetencije - percepcija redovitih i izvanrednih studenata DRPOO


Domović, Vlatka; Drvodelić, Maja; Pažur, Monika
Okruženje za studiranje i profesionalne kompetencije - percepcija redovitih i izvanrednih studenata DRPOO // Zbornik Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević, (2022), 1; 12, 19 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1238702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Okruženje za studiranje i profesionalne kompetencije - percepcija redovitih i izvanrednih studenata DRPOO
(Study environment and professional competencies - perception of full-time and part-time students of ECEC master study)

Autori
Domović, Vlatka ; Drvodelić, Maja ; Pažur, Monika

Izvornik
Zbornik Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević (3380-0028) (2022), 1; 12, 19

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ; izvanredni i redoviti studenti ; podrška u studiranju ; pripadnost studij ; profesionalne kompetencije
(institutional support ; Master study of Early Childhood Education and Care ; part-time and full-time students ; professional competences ; sense of belonging)

Sažetak
Profesionalizacija odgojiteljskog zanimanja danas je važan predmet interesa za istraživače i praktičare (Dalli i Urban, 2010 ; Havens, 2018 ; Moss, 2006). Za razvoj svake profesije, pa tako i odgojiteljske, jedan je od ključnih elemenata postojanje specifične baze znanja kojom profesionalci ovladavaju kroz dugotrajno, uglavnom, sveučilišno obrazovanje (Domović, 2011). Iako je trajanje inicijalnog obrazovanja jedan od mogućih prediktora uspješnosti u kasnijem praktičnom radu odgojitelja, ono što je ključno, uz duljinu trajanja, su znanja, vještine, profesionalna uvjerenja i stavovi koji se razvijaju tijekom studija. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako studenti završne godine DRPOO Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu procjenjuju okruženje za studiranje i razinu usvojenosti profesionalnih znanja, vještina te stavova i uvjerenja. U istraživanju je sudjelovalo 164 studenta završne godine diplomskog studija RPOO Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Rezultati pokazuju razlike u stupnju institucijske podrške s obzirom na način studiranja. Izvanrednim studentima je značajno manje dostupna podrška u učenju, kao i uključenost u društvene aktivnosti koje se odvijaju na fakultetu. Nadalje, rezultati pokazuju da studenti izvanrednog studija statistički značajno niže od redovitih procjenjuju osjećaj pripadnosti svojoj seminarskoj grupi. Analiza razlika u procjeni stupnja razvijenosti profesionalnih znanja, vještina i uvjerenja pokazala je da izvanredni studenti statistički značajno više procjenjuju ovladanost znanjima, a redoviti studenti značajno više procjenjuju razvijenost profesionalnih stavova i uvjerenja. Razlike u procjeni razvijenosti vještina između redovitih i izvanrednih studenata nisu utvrđene. Podaci sugeriraju da treba nastaviti s istraživanjima vanjskih, kontekstualnih čimbenika, kao što su različite dimenzije uključenosti u studij i njihovog odnosa s uspješnosti u studiranju, odnosno razvojem profesionalnih kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Maja Drvodelić (autor)

Avatar Url Monika Pažur (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hub.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka; Drvodelić, Maja; Pažur, Monika
Okruženje za studiranje i profesionalne kompetencije - percepcija redovitih i izvanrednih studenata DRPOO // Zbornik Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević, (2022), 1; 12, 19 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Domović, V., Drvodelić, M. & Pažur, M. (2022) Okruženje za studiranje i profesionalne kompetencije - percepcija redovitih i izvanrednih studenata DRPOO. Zbornik Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević, (1), 12, 19.
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka and Drvodeli\'{c}, Maja and Pa\v{z}ur, Monika}, year = {2022}, pages = {19}, chapter = {12}, keywords = {diplomski studij ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja, izvanredni i redoviti studenti, podr\v{s}ka u studiranju, pripadnost studij, profesionalne kompetencije}, journal = {Zbornik Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijevi\'{c}}, number = {1}, issn = {3380-0028}, title = {Okru\v{z}enje za studiranje i profesionalne kompetencije - percepcija redovitih i izvanrednih studenata DRPOO}, keyword = {diplomski studij ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja, izvanredni i redoviti studenti, podr\v{s}ka u studiranju, pripadnost studij, profesionalne kompetencije}, chapternumber = {12} }
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka and Drvodeli\'{c}, Maja and Pa\v{z}ur, Monika}, year = {2022}, pages = {19}, chapter = {12}, keywords = {institutional support, Master study of Early Childhood Education and Care, part-time and full-time students, professional competences, sense of belonging}, journal = {Zbornik Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijevi\'{c}}, number = {1}, issn = {3380-0028}, title = {Study environment and professional competencies - perception of full-time and part-time students of ECEC master study}, keyword = {institutional support, Master study of Early Childhood Education and Care, part-time and full-time students, professional competences, sense of belonging}, chapternumber = {12} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font