Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238515

Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole


Prijatelj, Krešimir; Selak Bagarić, Ella; Kukulj, Ivan
Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole // Nastavnička revija, 3 (2022), 2; 3-21 doi:10.52444/nr.3.2.1 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1238515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole
(Applicability of the mindfulness technique in the educational context: advantages and implications for schools)

Autori
Prijatelj, Krešimir ; Selak Bagarić, Ella ; Kukulj, Ivan

Izvornik
Nastavnička revija (2757-1661) 3 (2022), 2; 3-21

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
imunološki sustav ; mentalno zdravlje djece ; mindfulness ; škola
(immune system ; children’s mental health ; mindfulness ; school)

Sažetak
Usredotočena svjesnost (eng. mindfulness) stanje je svijesti u kojem je pažnja usmjerena na vlastita iskustva, odnosno tjelesne osjete, misli i osjećaje, te na svoju okolinu, u sadašnjem trenutku i sa stavom uvažavanja i neprosuđivanja. Ta tehnika pomaže smanjiti anksioznost, depresiju, agresiju, somatske probleme te poboljšati samopouzdanje i društvene vještine kod djece i mladih. Istraživanja ukazuju kako tehnika mindfulnessa mijenja određene biomarkere u aktivnostima imunološkog sustava. U vrijeme kada raste broj internaliziranih poremećaja kod djece i mladih, tehnika mindfulnessa ujedno je i intervencija i preventivna strategija u školskom kontekstu. Kao obrazovna ustanova, škola uči učenike kako učiti, odnosno kako unaprijediti proces učenja, ali i donositi odluke u svakodnevnim životnim situacijama. Tehniku mindfulnessa bilo bi važno prakticirati u školi jer ima pozitivan učinak na pažnju, socijalni i emocionalni razvoj djece i mladih te na poboljšavanje izvršnih funkcija i pamćenja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Prijatelj, Krešimir; Selak Bagarić, Ella; Kukulj, Ivan
Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole // Nastavnička revija, 3 (2022), 2; 3-21 doi:10.52444/nr.3.2.1 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Prijatelj, K., Selak Bagarić, E. & Kukulj, I. (2022) Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za škole. Nastavnička revija, 3 (2), 3-21 doi:10.52444/nr.3.2.1.
@article{article, author = {Prijatelj, Kre\v{s}imir and Selak Bagari\'{c}, Ella and Kukulj, Ivan}, year = {2022}, pages = {3-21}, DOI = {10.52444/nr.3.2.1}, keywords = {imunolo\v{s}ki sustav, mentalno zdravlje djece, mindfulness, \v{s}kola}, journal = {Nastavni\v{c}ka revija}, doi = {10.52444/nr.3.2.1}, volume = {3}, number = {2}, issn = {2757-1661}, title = {Primjenjivost tehnike mindfulnessa u obrazovnom kontekstu: prednosti i implikacije za \v{s}kole}, keyword = {imunolo\v{s}ki sustav, mentalno zdravlje djece, mindfulness, \v{s}kola} }
@article{article, author = {Prijatelj, Kre\v{s}imir and Selak Bagari\'{c}, Ella and Kukulj, Ivan}, year = {2022}, pages = {3-21}, DOI = {10.52444/nr.3.2.1}, keywords = {immune system, children’s mental health, mindfulness, school}, journal = {Nastavni\v{c}ka revija}, doi = {10.52444/nr.3.2.1}, volume = {3}, number = {2}, issn = {2757-1661}, title = {Applicability of the mindfulness technique in the educational context: advantages and implications for schools}, keyword = {immune system, children’s mental health, mindfulness, school} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font