Pregled bibliografske jedinice broj: 1238478
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača // CroDiM, 5 (2022), 1; 155-164 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1238478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja
potrošača
(The Importance of Neuroeconomics in Understanding
Consumer Behavior)
Autori
Golemac, Zrinka ; Pavlić, Ivana
Izvornik
CroDiM (2584-7236) 5
(2022), 1;
155-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
neuroekonomija ; klasična ekonomska teorija ; emocije ; ponašanje potrošača ; donošenje odluka
(neuroeconomics ; classical economic theory ; emotions ; behavior consumer ; decision-making)
Sažetak
Neuroekonomija je suvremeno multidisciplinarno područje znanosti, a proizašlo je iz zajedničkog rada neuroznanstvenika, psihologa i ekonomista. Naime, postojeća klasična ekonomska teorija zastupa stav da je tijekom donošenja odluka, posebice odluka o kupnji, rezultat ponašanja potrošača u pravilu racionalan odabir i maksimiziranje potrošačeve osobne korisnosti. Međutim, praksa je pokazala da ponašanje potrošač tijekom donošenja odluka o kupnji nije racionalno zbog prisutnosti emocija. Istaknuta spoznaja u potpunosti je potvrdila činjenicu da čovjek nije racionalno biće i da tijekom donošenja odluka njime ne upravlja isključivo razum, nego i emocije, te je ujedno nametnula i potrebu pojačanih istraživanja o ponašanju potrošača i uvođenju neuroloških aspekata. Primarni cilj ovog rada je pružiti teoretski pregled odabranih metoda, nalaza i implikacija ponašanja potrošača u području neuroekonomije. Jasno je da je upravo neuroekonomija iz temelja izmijenila način na koji funkcionira ekonomija općenito, a posebice kako potrošači donose odluke. Temeljem stečenih spoznaja razvidno je da će u skoroj budućnosti upravo neuroekonomija i njezina istraživanja o ponašanju potrošača postati grana ekonomskih istraživanja čiji će rezultati nalaziti primjenu u pokušaju da se bolje razumije ljudsko ponašanje u procesima odlučivanja, za potrebe zaštite potrošača i posebice za potrebe socijalne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku