Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238478

Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača


Golemac, Zrinka; Pavlić, Ivana
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača // CroDiM, 5 (2022), 1; 155-164 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1238478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača
(The Importance of Neuroeconomics in Understanding Consumer Behavior)

Autori
Golemac, Zrinka ; Pavlić, Ivana

Izvornik
CroDiM (2584-7236) 5 (2022), 1; 155-164

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
neuroekonomija ; klasična ekonomska teorija ; emocije ; ponašanje potrošača ; donošenje odluka
(neuroeconomics ; classical economic theory ; emotions ; behavior consumer ; decision-making)

Sažetak
Neuroekonomija je suvremeno multidisciplinarno područje znanosti, a proizašlo je iz zajedničkog rada neuroznanstvenika, psihologa i ekonomista. Naime, postojeća klasična ekonomska teorija zastupa stav da je tijekom donošenja odluka, posebice odluka o kupnji, rezultat ponašanja potrošača u pravilu racionalan odabir i maksimiziranje potrošačeve osobne korisnosti. Međutim, praksa je pokazala da ponašanje potrošač tijekom donošenja odluka o kupnji nije racionalno zbog prisutnosti emocija. Istaknuta spoznaja u potpunosti je potvrdila činjenicu da čovjek nije racionalno biće i da tijekom donošenja odluka njime ne upravlja isključivo razum, nego i emocije, te je ujedno nametnula i potrebu pojačanih istraživanja o ponašanju potrošača i uvođenju neuroloških aspekata. Primarni cilj ovog rada je pružiti teoretski pregled odabranih metoda, nalaza i implikacija ponašanja potrošača u području neuroekonomije. Jasno je da je upravo neuroekonomija iz temelja izmijenila način na koji funkcionira ekonomija općenito, a posebice kako potrošači donose odluke. Temeljem stečenih spoznaja razvidno je da će u skoroj budućnosti upravo neuroekonomija i njezina istraživanja o ponašanju potrošača postati grana ekonomskih istraživanja čiji će rezultati nalaziti primjenu u pokušaju da se bolje razumije ljudsko ponašanje u procesima odlučivanja, za potrebe zaštite potrošača i posebice za potrebe socijalne politike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Ivana Pavlić (autor)

Avatar Url Zrinka Golemac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Golemac, Zrinka; Pavlić, Ivana
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača // CroDiM, 5 (2022), 1; 155-164 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Golemac, Z. & Pavlić, I. (2022) Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača. CroDiM, 5 (1), 155-164.
@article{article, author = {Golemac, Zrinka and Pavli\'{c}, Ivana}, year = {2022}, pages = {155-164}, keywords = {neuroekonomija, klasi\v{c}na ekonomska teorija, emocije, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, dono\v{s}enje odluka}, journal = {CroDiM}, volume = {5}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {Va\v{z}nost neuroekonomije u razumijevanju pona\v{s}anja potro\v{s}a\v{c}a}, keyword = {neuroekonomija, klasi\v{c}na ekonomska teorija, emocije, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, dono\v{s}enje odluka} }
@article{article, author = {Golemac, Zrinka and Pavli\'{c}, Ivana}, year = {2022}, pages = {155-164}, keywords = {neuroeconomics, classical economic theory, emotions, behavior consumer, decision-making}, journal = {CroDiM}, volume = {5}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {The Importance of Neuroeconomics in Understanding Consumer Behavior}, keyword = {neuroeconomics, classical economic theory, emotions, behavior consumer, decision-making} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font