Pregled bibliografske jedinice broj: 1238382
Pristupi mentorstvu u okviru procesa uvođenja učitelja u profesiju
Pristupi mentorstvu u okviru procesa uvođenja učitelja u profesiju // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 3-4; 289-304 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1238382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristupi mentorstvu u okviru procesa uvođenja
učitelja u profesiju
(Approaches to mentoring during the teacher induction
process)
Autori
Rovan, Daria
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163
(2022), 3-4;
289-304
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
iskustveno učenje, konstruktivizam, mentorstvo, profesionalni razvoj učitelja, uvođenje u profesiju
(constructivist learning, experiential learning, mentoring, teacher induction, teacher professional development)
Sažetak
Razdoblje uvođenja u profesiju ima ključnu ulogu za oblikovanje profesionalnog identiteta učitelja te je važno da učitelj početnik tijekom tog razdoblja ima kvalitetnu mentorsku podršku. Cilj ovog preglednog rada je dati pregled pristupa mentorstvu u okviru procesa uvođenja učitelja početnika u profesiju te na temelju toga dati preporuke za razvoj kvalitetnog mentorstva. Postoje različiti pristupi mentorstvu učitelja početnika koji se mogu podijeliti u odnosu paradigme učenja koje se nalaze u njihovoj podlozi. Istraživanja upućuju na prednost konstruktivističkog pristupa mentorstvu pri čemu se posebno ističe pristup edukativnog mentorstva. Kako bi se osiguralo da svaki učitelj početnik dobije kvalitetnu mentorsku podršku, potrebno je utvrditi uvjete za odabir mentora te im omogućiti edukaciju za mentorski rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)